ВСТУП
Мало хто не чув про таку анімангу, як Ван Піс. Цей тайтл відомий у широких колах за свою нескінченність — наразі манга має 1081 главу, а аніме — 1057 серій. Довго люди жартували, що Ван Піс ніколи не скінчиться, але наразі манга входить в фінальну арку, тому фанатів лякає деяке питання: що ж їм робити, коли улюблений тайтл скінчиться й нескінченного потоку гівна до рота вже не буде? Наразі є доволі багато контенту, яким деякий час можна буде справляти цю жагу: спін-офф манга, цілих 15 фільмів та 56 ігр (частина з них це мобільне гівно та старий шлак, деякі з них навіть не мають англ перекладу). Саме ігри нас зараз і цікавлять, нещодавно вийшла нова JRPG-гра, що називається One Piece: Odyssey, але обговорюватимо ми її попередника — One Piece: World Seeker.
Геймплей
Туторіал
Після невеликої вступної катсцени (про яку ми поговоримо в розділі про сюжет) нас зустрічає туторіал, який пояснює основні механіки гри. Тут гра пояснює як працює переміщення, основи бойової системи та навіть стелс (від якого багато очікувати не треба, в звичайних бійках він є приємним бонусом, але стелс місії тут просто жахливі). Туторіал доволі нудний, бо він повільний та не дуже насичений: з механік переміщення Луффі має тільки звичайний біг, стрибки та відстрибування від стін (насправді не такі класні, якими можуть здаватися, в туторіалі вони взагалі майже юзлес); більш динамічні механіки переміщення — підтягування до предметів та планування за допомогою ніг, відкриваються вже к кінцю навчального етапу; бойова система поки теж доволі скудна, наразі це заклікування однієї кнопки та блоки/ухиляння (в залежності від обраного режиму хакі).
Експлорінг
Спочатку поговоримо про механіку, яка є ключевою у цій грі — експлорінг. По-перше обговоримо механіки переміщення, їх не так багато, як може здаватися на перший погляд, але все ж саме вони роблять переміщення світом гри таким цікавим:
- Притягування до предметів — за натиском кнопки Луффі розтягує свої руки до відміченого предмету (наприклад дах будинку, ворог (після апгрейду), дерево і т.д.) та підтягується до нього.
- Відштовхування від предметів — якщо під час підтягування затиснути кнопку, то після досягнення предмету Луффі не просто зістрібне з нього, а по інерції полетить далі, але будьте акуратні, голова в Луффі звісно резинова, але крізь стіни вона не проходить.
- Планування — якщо в повітрі спамити кнопку стрибка Луффі почне крутити своїми ногами, немов гвинтокрил своїми гвинтами, за допомогою чого починає деякий час планувати, це допомагає долати більші дистанції у повітрі. Довжину планування можна подовжити за допомогою апгрейду, зупинити планування можна переставши натискати кнопку стрибка.
Ну а тепер можна поговорити й про те, що саме тут можна експлорити. Про сам світ гри та сайдквести, які можна знайти поговоримо пізніше, а поки про дещо інше. Щось особливо цікаве ви начебто знайдете, але по світу гри розкидана купа різних матеріалів для крафту та апгрейду, інградієнтів та, деколи, скарбів. Зазвичай, коли ви з'являєтесь поряд з ними, їх іконки починають відображатися на міні-карті, але за самими лише іконками складно знайти багато предметів, тож часто доводиться вмикати голову. Також є сундуки з деколи приємним лутом, але не всі вони відкриваються так просто.
Бойова система
Насправді особливо цікавою бойовою системою гра похвалитися не може, особливо на початку, коли крім дефолтного набору прийомів
в гравця відкритий лише пістолет фенікса. У цій грі наявна система режимів хакі, яка ділиться на два режими:
- Воля спостереження — режим, орієнтований на швидкість власних та уникнення ворожих ударів
- Воля озброєння — режим, орієнтований на повільніші, але більш болючі атаки, та танкування ворожих атак.
Але, імхо, воля спостереження — юзлес, підсічку (єдина стелс атака в грі) можна відкрити й для волі озброєння за допомогою прокачки, а в усьому іншому воля озброєння нітрохи не гірше волі спостереження.
В обох режимах є дистанційні атаки, які нітрохи не змінюються вне залежності від режиму. Щоб провести її треба затиснути кнопку прицілювання, після чого на екрані з'явиться приціл (зробіть здивоване обличчя), а камера змінює свій ракурс. Після націлення на ворога треба натиснути кнопку вистрілу, для цих атак є своя власна шкала, яка витрачається від їх використання, але швидко заповнюється знову. Є декілька видів використання цих атак, але всі, окрім базового, відкриваються, знов таки, апгрейдами.
Ще з цікавого під кінець відкривається 4-ий гір зі специфічними атаками та переміщенням, також у ньому Луффі є невразливим, але для його використання треба набрати 3 сфери волі, та діє він обмежений час. А сфери волі набиваються при боях з ворогами, максимумом є 3 сфери, використовуються вони для спеціальних атак Луффі та четвертого гіру.
Також тут є справжня воля спостереження, яка дозволяє підсвічувати ворогів та предмети крізь стіни, але використовується вона зазвичай лише для того, щоб знаходити тріггери місій.
Прокачка
Як ви мабуть вже помітили, я багато згадував якусь там прокачку та якісь апгрейди. Ось і настав час про них поговорити, у грі є вікно прокачки, у якій за очки вмінь можна апгрейдитись (зробіть здивоване обличчя), а саме:
Вивчати нові спеціальні прийоми.
Вивчати нові бойові вміння.
Отримувати пасивні переваги.
Прокачувати вже вивчені вміння (не тільки бойові).
Отримуються очки вмінь за виконування місій, долання ворогів та босів та виконування сайдквестів. Кожен апгрейд потребує певну кількість очків вмінь, деякі потребують вивчення попереднього вміння.
Карма
Вона є однією з моїх улюблених механік у грі. Під час проходження гри ви будете зустрічати різних персонажів та фракції (наприклад Жанна, команда Мугівар, дозорні, Смокер і т.д.) з кожним з них можна "налагодити стосунки", виконуючи задані квести (наприклад здолати якусь кількість піратів/дозорних, зробити підсічку деякому босу і т.д.) та сайдквести. Після їх виконання ви отримуєте плюс к кармі з певним персонажем/фракцією, після отримання необхідних відсотків карми ви відкриваєте особливі діалоги з персонажами та представниками фракцій, на ста відсотках відкривається спеціальна катсцена.
Сайдквести
Про них мало що можна сказати, але вони непогані. Не нудні, не відчуваються пустими, розповідають певні міні історії та... повчають (схоже Ван Піс й таке може). Ці історії демонструють конфлікти та інші ситуації, які часто виникають у людей реального миру, та показують їх вирішення. Але багатсько з них є доволі душними, бо в них ти маєш знайти фіг знає що фіг знає де, майже всі з таких я скіпнув. Тим не менш сайдквестів у грі море, тож нудно вам точно не буде.
Сюжет
Про сюжет
Сюжет розповідає нам про те, як Мугівари вторгнулися в повітряну тюрму, яка ширяє над островом, на якому Луффі й проведе майже всю гру. Та сама катсцена, про яку я казав на початку, пояснює, що Мугівари прийшли за скарбом, який мав знаходитися в цій тюрмі, але там вони знайшли лише битву з дозорними та Айзеком, який завідує тюрмою.
Частину Мугівар спіймали, але Луффі та інші члени змогли втекти на острів, на якому Луффі знайшов Жанну — лідера руху анти-дозор. Вона допомогає Луффі знайти та врятувати своїх друзів, але ціною маленької допомоги у битві з дозором. Луффі вирішує допомогти дівчині, але не все у цій історії так просто, як здається...
Ця історія розповідає про проблему різних політичних поглядів, сімейні проблеми персонажів та дитячі травми, зайвий раз показує, що світова влада далеко не така проста, як здається. Сюжет гри проходить після подій арки Whole Cake Island.
Оточуючий світ
Події гри мають місце на Острові Тюрми. Він складається з різних локацій різного рівню розвитку, кожна з них під юрісдикцією певної з трьох фракцій:
Анти-дозор
Дозор
Пірати
Локації дуже відрізняються між собою, від притонів та сел до залізних мегаполісів та гірських шахт.
Також у сюжеті приймають участь деякі інші фракції, наприклад Джерма 66, але певних територій вони не мають. У цій грі Луффі діє на стороні руху анти-дозору, лідером якого є Жанна.
Висновок
Гру я однозначно рекомендую. Я багато чого не встиг про неї розповісти, але краще буде вам пройти її самостійно та побачити все особисто).
Також її в цілому можна пройти не знаючи сюжету Ван Пісу, деякі персонажі своєю появою можуть трохи проспойлерити вам сюжет, але це вже на розсуд кожного.
Останні коментарі (1)
Сина крутий!! Молодець, пишаюся!!