Куток

Обкладинка для допису 6 речей, які Lies of P робить краще, ніж Dark Souls
Shika
Shika

Додано • Оновлено

6 речей, які Lies of P робить краще, ніж Dark Souls

Вітаю шановні!
Нещодавно я пройшов найкращий соулс-лайк, який мені неймовірно сподобався, не від пана Міядзакі і хочу розповісти в чому ж корейцям з NEOWIZ вдалося перевершити ігри Міядзакі.

1. Сюжет

Можна було б просто сказати, що сюжету в DS немає, а в Lies of P він є, і на цьому можна було б закінчувати. Але все таки розпишу трохи детальніше. Чи цікавий лор в Dark Souls/Elden Ring? Чи цікаві там персонажі? Однозначно так. Але те, яким шляхом про нього треба дізнаватися це просто жах(я ж і кажу який жах). Гравцю доводиться або самому витрачати десятки, якщо не сотні, годин, щоб зібрати то все до купи через описи предметів або ж йти читати на вікі чи дивитися на ютубі те, що мали зробити розробники - адекватно подати сюжет. Коли ти дізнаєшся про історію гри після її проходження - це не ок. Звісно, є люди, яким в кайф збирати пазли в соулсах Міядзакі, але я точно не один з них і вважаю такий підхід поганим.
Я не буду казати хороший чи поганий сюжет в Lies of P. Особисто мені сподобався і було цілком цікаво. Проте його подача досить проста і зрозуміла та при цьому лор всесвіту розширюється через звичайні записки та предмети. Невже можна було зробити нормальну подачу сюжету та розширяти лор через предмети? Отакої! Виявляється можна.

Lies of P Sophia

2. Предмети

Зазвичай коли заходиш в інвентар в Dark Souls, то бачиш купу непотрібного мотлоху, яке ще й в перемішку знаходиться, добре що в елдені хоча б зробили яку неяку розбивку по категоріям. В LoP зробили просту і зрозумілу розбивку по категоріям. Це маленька деталь, але наскільки все простіше стає. Проте це не основне, що я хочу виділити тут. найголовінеше це те, що практично всі предмети корисні і допомагають в тій чи іншій ситуації. Є кидальні предмети, щоб заманити ворога. Є гранати різного типу демеджу, які ще й дамажать нормально і є сенс кидати, навідміну від DS, де вони майже нічого не наносять. Є ампули опору різним ефектам, які також знадобляться і вони реально допомагають. Так як є різні типи ворогів і кожен тип має свої вразливості чи то до електрики чи то до вогню, тому і змазки тут працюють чудово, при цьому є баланс. Вони додають демеджу, але не те шоб багато, навідміну від Елдену, де ти бафнув зброю на кров і в тупу можеш передамажити боса. І навіть механіка лагодження зброї чудово працює, хоч і я скептично ставився до неї, згадуючи цю механіку в соулсах. Я вже не кажу про купу сміття у вигляді онлайн речей в соулсах, які тільки створюють ще більше безладу в інвентарі.
lies of p inventory

3. Блок/парирування

В LoP є як ухилення так і блоки так і парирування, тобто ідеальний блок. Все це чудово працює і ви можете грати так як хочеться вам. Хочеш ухилятися - фрейми невразливості тут існують. Механіка блоку працює так, що при отриманні демеджу в блок ти можеш відновити хп, якщо нанесеш удари по ворогу. В той час як в дарк соулс ти наче можеш заблочити зброєю удар, але серйозно хто так робить? Скоріше за все ви надасте перевагу перекату або щиту, якщо ви з ним граєте. Я взагалі не фанат парирування, але мені воно навіть сподобалося. Відчуття коли ти його робиш неймовірні, а файт з босом може перетворитися на феєричний танець. І, до речі, якщо зробити достатньо ідеальних блокувань, то можна зламати зброю ворогу, що дуже круто. А що у нас в Дарк Соулс? Ну, зазвичай через парирування там грають лише ентузіасти.

Lies of P parry

4. Варіативність ґеймплея/баланс

Як я вже казав в LoP ви можете грати як вам подобається, адже тут працює абсолютно все: ухилення, блоки, парирування. Витратні предмети тут корисні і знадобляться в тій чи іншій ситуації. І це далеко не все, що ви можете робити. У грі є дуже крута механіка збору зброї, коли ви можете комбінувати різні леза та руків'я інших зброй, так як у кожного леза і руків'я є своя унікальна абілка. Тому варіативність тут велика, адже можна зробити зброю, яка вам сподобається і вам буде комфортно грати, тим паче її можна буде протестувати одразу в хабі, чого не можна зробити в тому ж Елдені. І, до речі, механіка збору зброї мені сподобалась куди більше, ніж Ashes of War в Елдені.

Lies of P weapon assemble

Також є прокачка П-органа, завдяки якій також можна робити різні білди, але на жаль тільки на НГ, адже вже десь на НГ+2 можна буде вкачати вже майже все. Але навіть незважаючи на це ця прокачка додає різноманітності в ґеймплей за що великий плюс цій грі.

Lies of P P-Organ

Не менш важливою механікою є рука. Якщо ви грали в DMC5, то це приблизно те ж саме. Тут є різні види рук: від руки, яка притягує до руки, яка стріляє боєприпасами. Я не встиг повноцінно пограти з усіма, але з тими, що грав, то вони цілком юзабельні і працюють добре. Так як я планую проходити ще НГ+, то заціню й інші і чомусь я впевнений, що вони також добре працюють. Це ще один плюс до варіативності ґеймплею в Lies of P.

Lies of P legion arms

Тобто в Елдені чи Дарк Соулс мій босфайт виглядає так: перекат-удар-хіл. А можна взагалі майже всіх босів передамажити через джамп атак, дуже весело(ні). В той час як в Lies of P в босфайтах ти якісь атаки доджиш перекатом, якісь блокуєш чи парируєш, використовуєш кидальні предмети, змазку та точильний камінь, абілки зброї використовуєш, руку те ж. Буквально все працює.

5. Ерго(вони ж душі) та боси

В соулсах Міядзакі достатньо прохідних та нецікавих босів, особливо всякі гіганти, тактика проти яких зводиться до кружляння навколо них. А в Елдені так взагалі копіпаста на копіпасті, я не знаю скільки разів я бився там з тими деревами та драконами, але вони мене точно задовбали. В Lies of P кожен бос цікавий і до кожного можна знайти окремий підхід. Після кожної перемоги я відчував задоволення як від самого файту так і від моменту тріумфу, а не зітхання зі словами: нарешті це закінчилося. Якщо у вас є досвід в соулсах, то боси не будуть надто складними, хоча декілька все ж буде. Проте з ними цікаво битися і немає відчуття якоїсь духоти, камера не літає що скажена як в дс3 і немає неадекватних атак по типу вотерфолз у Маленії. Може здатися, що у босів багато хп, але враховуючий ВЕСЬ арсенал, який є у гравця, то це хп не є великою проблемою. Якщо брати в середньому, то боси в Lies of P > боси в будь-якому соулсі чи Елдені.
Ще дуже важливим фактором є те, що вам не потрібно бігти через купу мобів до боса як це зазвичай буває в соулсах. Це не хардкор, це штучна складність, яка тільки дратує гравця і розтягує ґеймплей.

Lies of P Laxasia

Щодо ерго.
Якщо в соулсах ви втрачаєте всі душі після смерті(якщо не підняли їх звісно), то в Lies of P лише половину, але можете також втрачати їх частково, якщо будете отримувати шкоду від ворогів. Також, завдяки деяким предметам, можна зберігти душі у разі смерті. Ну і головна фіча: якщо ви втратили своє ерго у файті з босом, то вони будуть лежати не на арені з босом, а перед входом до неї! Скільки разів ви втрачали душі, коли намагалися до них добігти на арені з босом, а той вас просто прибив ну або ж ви просто забули їх підняти і померли? Думаю безліч. Такого в Lies of P не було і не буде, за що однозначно плюс цій грі.

6. Квест індикатори

Можливо ви здивуєтеся, але в соулсах Міядзакі є квести. Так, так квести, але не такі звичні як в інших іграх. Тобто у вас немає якогось квест-логу чи позначки на мапі. Ви просто рандомно зустрічаєте якогось НПС або якийсь незрозумілий енкаунтер, а далі все як в тумані. Зазвичай квести в соулсах виглядають так: піди туди не знаю куди, принеси мені то, не знаю що, а це саме щось знаходиться в тій частині грі, яку ти ще навіть не відкрив. Доводиться відкривати ютуб, щоб зрозуміти куди що і як. Такий ґеймдизайн квестів не є хорошим, це лайно повне. В Lies of P теж є квести і вони досить прості, зазвичай теж треба щось принести. Але, коли ти це "щось" знаходиш, то з'являється квест-індикатор, якщо відкрити телепорт. І цього вже достатньо, щоб зробити таку систему квестів простіше і зручніше.

Lies of P Stargazers

Підсумовуючи все вище сказане я можу назвати Lies of P досить унікальним продуктом, який взяв все найкраще від своїх попередників і не брав все найгірше. Гра має свою цікаву систему прокачки, завдяки якій можна робити різні білди і саме через це я планую проходити НГ+. Якщо ви любите жанр соулс-лайк, то я однозначно рекомендую вам цю гру. Якщо ви новачок в цьому жанрі, то з босами буде складно, але тут локації досить коридорні і якщо ви губитесь в інших соулсах, то це для вас буде плюсом.

До зустрічі, шановні!
dmc5 Lady

Топ коментарі (4)

Звернути
 
bonbuvi profile image
Victoria Prokopets

Почала грати в Lies of P, але мені дуже незвично, можливо тому що до цього не грала в souls-like. Застрягла на Parade Master і відклала її до кращих часів, коли у мене нерви будуть міцніше.)
Але атмосфера — просто топ, дуже сподобалось.

Звернути
 
shika profile image
Shika

В плані босів вона не легка, якщо немає досвіду в соулс-лайках, тут лише практика допоможе. Бажаю вам міцних нервів, щоб пройти цю гру)

Звернути
 
goodving profile image
goodving

Дякую за допис. Було цікаво почитати вашу думку щодо Lies of P. А от я пропустив цю гру, вірніше, відклав її в беклог. Треба буде надолужити)

Звернути
 
rodan profile image
Rodan

Почитати про Lies of P було цікаво, тож треба буде і собі в неї зіграти повноцінно, бо я тільки в демку грав :)


Мені от цікаво, звідки з'явився цей міф, що в Dark Souls немає сюжету? Бо він там є і подається звичайнісінькими діалогами з сюжетно важливими персонажами та навіть початковий ролик вже трохи розкриває зав'язку сюжету 🤷‍♂️

Та ще гірший міф, що сюжет в Dark Souls потрібно дізнаватися з описів предметів і це повний капець...! Таке відчуття, що люди або взагалі не грали в Dark Souls, або пропускали всі діалоги 🤷‍♂️

Так, з описів предметів можна дізнатися більше про самих власників цих предметів (це стосується зброї та обладунків), або дізнатися трошки більше про деякі явища та деякі минулі події всесвіту Dark Souls. Але щоб дізнатися сюжет гри, цього робити не потрібно.

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!