Отже, два тижні тому вийшов перший сезон серіалу, який багато хто чекав, а немало хто - ще й боявся. Друге зрозуміло, бо Нетфлікс уже встиг відзначитися НЕВДАЛИМИ (і це ще дуже м'яко сказано) адаптаціями певних манги чи аніме, того ж "Death Note" (4.6 на imdb, а на томатах взагалі 36%/23% - воно не варте потраченого на перегляд часу). А от тогорічний Sandman вийшов цілком собі цікавим та канонічним. І маю відмітити, що One Piece таки значно ближче до Пісочника, ніж до Зошита, але про все по порядку.
Луффі багато в чому наївний та замріяний, але далеко не такий дурний, яким його вважають.
Сюжет.
В основі історії - найпопулярніша у світі (як за багатьма рейтингами, так і за проданими копіями - понад півмільярда станом на 2022 рік) пригодницька фентезі-манга та одноіменне ж аніме, що налічує понад 1000 епізодів. Перший сезон серіалу повторює і багато в чому спрощує декілька (згідно з фанатськими підрахунками - перші 95 частин манги з 1091) сюжетних арок.
У центрі історії - молодий пірат Монкі Д. Луффі, якого зіграв мексиканський актор Іньякі Ґодой. Він збирається у велику пригоду і збирає навколо себе команду однодумців (іноді), об'єднаних спільною метою, хоча цілі в кожного свої. Луффі мріє знайти Єдиний Скарб (так українською переклали той самий One Piece) і стати королем Піратів, Зоро (Маккенью Маеда) - здобути титул найкращого мечника, Намі (Емілі Радд) - створити карту усього світу і так далі. Є ще інші учасники команди (і далі будуть ще і ще), але їхні історії та представлення зроблені доволі гарно, то ж крім першої трійці постараюсь далі не спойлерити, а хто бачив аніме - і так все знає.
Канонічне "Ми не команда!".
Звісно ж, що на шляху стають старші пірати, Дозорчі та ще купа усіляких проблем, як-от відсутність нормального корабля, запасів тощо. Фентезійність оповіді полягає у тому, що в цьому світі існують так звані диявольські плоди, які дають тому, хто їх з'їсть, надлюдські здібності. Луффі власне і з'їв один такий у дитинстві - Gum-Gum - і тепер має здатність розтягуватися, ніби гумовий, що й використовує у численних сутичках. Недолік куштування плоду - плаваєш після нього як сокира, буквально. Враховуючи, що в цьому ж світі є риболюди, морські чудовиська та інше, то цей мінус доволі значний. Також немалим фактором є воля людини, яка дозволяє звичайній людині досягти рівня сили, близького чи навіть вищого, ніж може дати фрукт. Отакі пироги.
Щодо якості сюжету, то передано дуже багато з оригіналу, але в той же ж час тут немає настільки дотошної відповідності, як у Sandman, що часом іде на користь. Деякі події та сцени помітно переписані та спрощені, щоб уникнути, наприклад, затягнутої на кілька серій аніме битви. Це водночас і плюс, і мінус, бо відчуття плину часу не таке помітне, і певні моменти та поведінка персонажів можуть виглядати дещо форсованими.
Шедевр від маестро Луффі теж є в кількох кадрах.
З іншої ж сторони - історія цілком собі цілісна, дуже добре передає суть першоджерела, характери розкриті як мінімум не сильно гірше. І це, як на мене, головне у One Piece, бо це історія не про банальний пошук скарбів і биття пик (хоч цього і вистачає), а саме що про внутрішній розвиток, дружбу, підтримку, знаходження самого себе, своєї мрії та цілей. І серіал задає непогану планку в цьому плані, бо більшості персонажів ти віриш. Та, звісно ж хочеться бачити ще якісь деталі та моменти, ну може в другому сезоні (якщо такий буде, знаємо ми любов Нетфлікса відміняти власні шоу, хоча тут хороша статистика переглядів) буде більше.
Сама атмосфера аніме, його певна карикатурність і грамотне балансування наївного із серйозним - на місці.
Аудіо.
AHTUNG! Одна з композиторок - росіянка (вікі каже, що в неї є і американське громадянство, але все ж), і це вже доволі неприємний факт. Вона ж займалась і написанням музики для The Witcher (2019) разом з тим же Джіоною Остінеллі, який теж залучений до розробки саундтреку One Piece. Не знаю, що тут ще сказати, але попередив.
Загалом же зустрічаються мелодії, перероблені з аніме-адаптації, та ж основна тема.
На Нетфліксі є повноцінний український дубляж, доволі якісний, раджу дивитися з ним або в оригіналі.
Моделі кораблів справді вражають.
Візуал.
Це дійсно Ван Піс. Химерні вбрання, дивні різнокольорові зачіски, моторошні антагоністи - все тут. Але основне - це море і кораблі. Останні тут і взагалі (більшість як мінімум) - повнорозмірні моделі, а не просто комп'ютерна графіка. І це відчувається як щось правильне, хоча такі декорації явно обійшлися не в один мільйон.
Дуже класні міні-вставки з представленням піратів, за чиї голови назначено чималу винагороду, теж такий дуже анімешний момент, але додає колориту. Гарно вписано флешбеки з молодшими акторами, які грають головних героїв. Купа моментів - ніби один-в-один перенесені з аніме, і це величезний плюс. Хоча певні й відрізняються (у Санджі є людські брови без фірмової спіралі), але не сказав би, що це критично. Також у кожному чи майже кожному епізоді є дещо змінене лого з Джоллі Роджером то в брилі, то у клоунському гримі, то в кухарському ковпаку.
Стилізовані лого натякають на зміст серій.
Вдало було зроблено ставку на реалізм, але не надлишковий. Тому ті ж равлики-телефони виглядають так, як можна їх уявити у нашому світі, проте у своєму чудернацькому ванпісівському стилі. І так багато із чим. Але в цей світ віриш.
Коли з перших кадрів відчуваєш, що це - воно.
Ідея та втілення.
Про live-action адаптацію One Piece не говорив хіба що лінивий. Проте й "прокляття адаптацій аніме" теж залишалася невирішеною, і от зараз ми маємо чи не першого гідного представника, який дійсно чогось вартий не просто у порівнянні із оригіналом, але і як самостійний художній твір.
Сама ж підготовка почалася ще у 2017 році, а у 2020-му автор манги - Ічіро Ода - розповів, що цим займеться Нетфлікс. Правда епізодів було заплановано 10, а не 8, як то вийшло. Реально ж до кастингу та зйомок приступились аж у 2022 році, коли карантинні обмеження в багатьох країнах суттєво послабили.
Що цікаво - Ода брав участь у майже всіх етапах розробки шоу, з ним узгоджували каст, зміни до сценарію, певні дрібні моменти і навіть дозйомки. У численних інтерв'ю він говорив і про акторську гру Ґодоя, і про свою боротьбу за правки до тексту, порівнюючи себе із сторожовим псом. Багато в чому це подібно до того, як Ґейман працював над екранізацією Сендмена, тож успіх обох проєктів мало чимало спільного. А може й просто пощастило.
Загалом же що похвала, що претензії до сюжетних ліній, підвищення ролі окремих персонажів чи перетасовування певних подій - це все до Оди. На мою думку, йому вдалося і непогано доповнити у тому плані, де шоу з живими акторами краще себе показує - у діалогах, і не втратити видовищності, і дещо збільшити темп оповіді, скоротивши певні надто довгі бої чи розмови.
Не дотягує до 8.9 в аніме, але все ж висока оцінка.
Рейтинги та сприйняття.
Співпадіння чи ні, але imdb та критики на томатах ставлять ту ж оцінку - 8.5/10 та 85%. Ну і від глядачів - аж 95%, бо шоу насправді сподобалося навіть тим, хто із One Piece зовсім не знайомий.
Хвалять і головних протагоністів, і численних персонажів другого плану (деякі з них реально ніби зійшли зі сторінок манги що зовнішністю, що характером), а також їхню взаємодію з Піратами Бриля (як на мене - доволі вдале використання українського слова для позначення солом'яного капелюха, хоча й до останнього питань не маю, ну наш дубляж загалом оцінив би як дуже якісний) та впливом на історію.
Баґґі як зразок чудового перенесення із аніме в live-action.
Також дуже вдалими та колоритними вийшли антагоністи: клоун Баґґі, Арлонґ, Міхок і навіть у певному сенсі Ґарп. Клоун то й узагалі став ледве чи не основною фішкою сезону для різноманітного тікток-контенту і не тільки, настільки Джефф Ворд влився в цю роль (я от навіть не впізнав у ньому Шоу з останніх сезонів "Агентів Щ.И.Т.", хоч і передивлявся роки 2 тому). Тим цікавіше буде побачити цих персонажів у майбутньому.
Пригода лише розпочинається.
Висновок.
One Piece від Netflix - це той виняток, який майже повністю руйнує правило провальних кіно- та телеадаптацій аніме, і вселяє надію на те, що ми згодом побачимо ще більше популярних тайтлів в екранізаціях із живими акторами (лишається сподіватися, що й якість буде відповідною, але як показує численна низькоякісна супергероїка останніх років, - не так все і просто).
Я б радив дивитися серіал як фанам оригінального аніме чи манги, так і тим, хто з історією не знайомий. Загалом тут гарна пригодницька атмосфера, інший погляд на піратів та кодекс честі, різні моральні питання та вибори, гарний пропрацьований сюжет та чимало іншого. Тільки оминайте відео у стилі "вся історія Ван Піс за 20 хвилин", краще гляньте аніме чи серіал.
На очі вже навіть потрапляла інформація, що Нетфлікс зацікавлений у шести сезонах, але офіційних заяв досі не зустрічав, все лише на словах. Побачимо, бо таких якісних проєктів, які навіть задовольнили багатомільйонну аудиторію поціновувачів оригіналу, - одиниці. І я радий, що One Piece приєднався до їх числа.
Це було #lazyreview
І надалі ще щось знайду для огляду.
Топ коментарі (2)
Не дивився аніме, але чомусь на релізі глянув адаптацію та не пожалкував. Тепер вже дивлюсь 90-ту серію аніме! Історія добре прописана та цікаво що буде далі. А автору статті дякую за цікавий матеріал :)
Я не дивився аніме One Piece, але після прочитаного, мені захотілося подивитися серіал :) Тож дякую за працю та за рекомендацію!