Цього тижня подивився новий серіал (вийшов 7 березня) на Нетфліксі, від дещо неочікуваного тут режисера - Ґая Річі. Важко недооцінювати його вплив на моє сприйняття фільмів та життя в цілому, а також дещо цинічно-висміювальний формат критики і бажання через речення вставляти кетч-фрази, але про все по порядку.
Едвард аристократичний
Сюжет
Молодий аристократ Едвард Горніман (Тео Джеймс) повертається додому після звістки про те, що його батькові-герцогу залишилося недовго. Де на нього звалюється тисяча і одна проблема, розгрібати (чи нагрібати) які допоможе таємнича міс С'юзі Ґласс (Кая Скоделаріо). Так як першострічка 2019-го була про кримінал, то і в серіалі без нього не обійдеться, тож усе на своїх місцях: небо синє, трава зелена, Річі знімає кримінальні комедійні бойовички.
Шоу заявлене як спін-офф, але на ділі це зовсім окрема історія, тут немає повернення старих персонажів, а місце подій хоч і близько, але теж зовсім не те. Та тема маріхуани і наркобізнесу знову піднята, тож це можна вважати зв'язною ланкою.
Що тут добре - це персонажі. Вони живі, з певною мотивацією і планами, а також дещо гротескні і висміюють деякі популярні кліше. Не обійшлося без повернення Вінні Джонса, котрий і так частий гість у фільмах Річі. Антагоністи досить цікаві, та й зіграні класними акторами на кшталт Пітера Серафіновича чи Жанкарло Еспозіто. Є і стандартний для стилю режисера темп оповіді з різкими переходами вверх-вниз "все добре - ааааа, ми в сраці - о, тепер є новий план - бляяяяяяя" і діалоги-перепалки, які в певних сценах навіть гостросюжетніше від екшн-елементів.
Ложка дьогтю - середина шоу "просідає" на фоні перших двох серій, але під кінець знову трохи нарощує обертів. Також і якихось реально крутих афоризмів не помітив, ну може під час повторного перегляду колись і знайду, це далеко не рівень Lock, Stock and Two Smoking Barrels чи Snatch.
Та як на серіал - все ще гідно, хоча і розумієш, що очікування були надто високими.
Аудіо
Музикою займався Крістофер Бенстед, який вже певний час співпрацює з режисером, а тому його здобутки найбільше пов'язані з іншими проєктами Річі, в тому числі із Міністерством неджентльменської війни, що вийде наступного місяця.
Сам саундтрек можна (і варто) прослухати, наприклад, на титрубі.
Мені загалом сподобалася робота зі звуком, не маю претензій.
Української озвучки немає, на жаль, але є офіційні субтитри, загалом нормальної якості.
Ну куди ж без Вінні?
Візуал
Хто дивився фільми режисера - впізнає і знайомі ракурси, і наїзди камери, і більш глобальну зйомку - з цим все добре. Значна частина історії пов'язана з маєтком Горніманів та іншими аристократичними домами, тож багатства і розкоші на картинці вистачає. Як і бруду, крові, жорстокості, насилля та всього іншого, що очікуєш від кримінальної стрічки.
І зіткнення оцих двох світів, які не дуже між собою поєднуються, - і створює такий собі ефект вибуху емоцій та сприйняття, тож зроблено дуже вдало. І дорого, хоч я і не бачу конкретних даних про бюджет шоу.
А такими були оригінальні Джентльмени
Ідея та втілення
Не секрет, що у Річі, який запам'ятався культовими фільмами початку 2000-х, в останні роки були значні проблеми із новими проєктами. Агенти А.Н.К.Л. зібрали дуже мало у світовому прокаті, Король Артур взагалі спричинив для студії гігантські збитки, а Аладдін, котрий хоч і має понад мільярд, був доволі неоднозначно сприйнятий публікою, бо конкретно від режисера там майже нічого й не було, це прямий ремейк старого мульта з усіма його елементами мюзиклу і т.д.
І от ситуацію суттєво виправили оригінальні Джентльмени 2019-го, які при незначному бюджеті в 22 мільйони (і це за участю Макконагі, Фаррела, Ганнема - далеко не найдешевших акторів) зумів не просто добре окупитися із 110 мільйонами зборів, а саме що повернути віру фанів у відродження творчості режисера конкретно у впізнаваному стилі.
Наступні стрічки знову були посередніми (і навіть участь Стейтема не допомогла), тож коли з'явилася інформація про спін-офф Джентльменів - це одразу привернуло чимало уваги.
Ідея була в тому, щоб показати іншу історію в цьому світі, але не залучаючи все тих же героїв, а дати можливість для ще не бачених себе показати. І це цілком собі вдалося, тут відчувається і прагнення режисера показати щось нове, перемішане із вже знайомою стилістикою.
А Нетфлікс просто став у пригоді, бо гроші він вкладає у найрізноманітніший контент. Тео Джеймса я бачив досить давно, ще в "Дивергентах", інший акторський склад цілком собі солідний, чимало знайомих облич.
Imdb хвалить
Рейтинги та сприйняття
Imdb наразі виставляє 8.4/10, на томатах 68%/83% від критиків та глядачів відповідно. Хвалять гарну хімію між акторами, подачу, легку і часто непередбачувану історію, яка цілком собі схожа на реальний світ. Критикують відсутність професійного зростання режисера (ЩО?), який вимушений повертатися до жанру, який сам же і започаткував.
Я б сказав, що серіал не розчаровує. Але й "вау-ефекта" теж не створює. В нього є проблеми з надто затягнутими окремими епізодами, які явно можна було скоротити, але інші сприймаються дуже добре.
Серіал має що показати і чим здивувати
Висновок
Джентльмени (2024) - це таке собі відлуння колишньої слави Ґая Річі. Це гарне шоу, в якому багацько зроблено правильно, якісно, дорого. Хоча і є відчуття, що воно запізнилося на надцять років.
Я цілком раджу до перегляду тим, хто любить творчість режисера, тим більше ранню. Власне мені й його "Шерлоки" дуже подобаються (значно більше, ніж BBC-шний, але менше, ніж "Елементарно"), і певні елементи серіалу навіть в дечому перегукуються.
Якщо подобається кримінальна тематика, англійський гумор, поєднання непоєднуваного - спробуйте.
Це не шедевр, але на фоні численних провалів режисера в останні роки, - це цілком гідна потраченого часу робота. Чи буде в історії продовження? Хтозна. На мою думку, воно тут взагалі не обов'язкове.
З вами було #lazyreview
До наступного тижня.
P.S. Так, я знаю про сцену, яка в укртві вже підняла скандал щодо серіалу. По контексту там пояснено, чому так, тож сам відношусь нейтрально, думаю, що й без тих кількох секунд все було б норм.
Найстаріші коментарі (0)