Leave your stupid comments in your pocket!
Серія The Room є чудовим прикладом того, як талановиті розробники можуть узяти якусь ідею і постійно її розвивати, водночас за можливості позбавляючись недоліків. Дивлячись зараз на весь пройдений серією шлях - від гри для мобільних, що вийшла 7 років тому, до цього проєкту, який вражає як своєю візуальною частиною, так і загадками, я вкотре переконуюся, що жанр інді - не просто мітка, яку треба ховати у Стімі в першу чергу. Ні, це один із головних рушіїв прогресу у світі сучасної ігрової індустрії, наповненої проєктами, головний критерій яких - бути економічно успішними, і не важливо, що водночас вони є порожніми й непоказними копіями один одного.
Сюжет, як і все інше в серії, постійно поліпшувався. Якщо в першій частині це була пара-трійка записок, то тут це майже невелика розповідь, уже традиційно виконана в стилі деяких робіт Лавкрафта. Причому для розуміння сюжету все ж бажано пограти в попередні частини, оскільки історія, що почалася в оригінальній The Room, тягнеться через усю трилогію.
Той самий таємничий персонаж, який залишав нам записки (тут він іменує себе Майстром), хвалить нас за завзятість і каже, що ми близькі до мети як ніколи раніше.
Таємнича речовина, яку він відкрив (той самий Null), дала йому змогу проникнути в багато таємниць Всесвіту і вийти за звичні межі простору і часу. Майстер давно спостерігав за прогресом ГГ, якого він тут називає учнем і вже готовий зустрітися з ним особисто, коли той пройде останні випробування. Ну, або ж не все так однозначно.
На відміну від минулих частин тут присутня нелінійність у сюжеті, що виражається аж у чотирьох різних кінцівках, причому від самого початку доступна тільки одна, а три інші ми зможемо відкрити тільки зібравши особливі предмети.
Oh, the fetterless mind! How it wandereth free through the wildering maze of Eternity!
Якщо в першій частині ми дійсно весь час перебували в межах однієї кімнати, а в сиквелі цих кімнат було кілька, але водночас вони не особливо були пов'язані між собою, то тут у нашому розпорядженні цілий маєток. Кімнати в ньому ми відкриватимемо поступово і в багато з них можна буде повернутися. Крім самого маєтку ми відвідаємо прилеглі до нього будови, на кшталт майстерні або обсерваторії, щоправда, після розв'язання всіх головоломок у кожній з подібних локацій повернутися в них уже не вийде.
Що стосується самих головоломок, то тут творцям вдалося вкотре стрибнути вище голови - загадок тут просто море і часом навіть не знаєш, за що взятися насамперед. Причому, варто сказати, що в той час, як хтось інший, отримавши подібну славу, імовірно, став би займатися самокопіюванням, переносячи головоломки з однієї гри в іншу, автори The Room весь час намагаються чимось здивувати гравця, а тому кожне завдання в грі унікальне.
Збільшений масштаб гри укупі з кількістю головоломок дав змогу зробити завдання на будь-який смак: від відкриття скриньок, як у минулих частинах, до спостереження за зоряним небом і віддаленої подорожі іншою планетою. Так само потрібно крутити, обертати, викручувати, натискати, розбирати і робити ще цілу купу дій з предметами. Спеціальна лінза, що дає змогу бачити те, що недоступне простому оку, так само є, хоча, як я помітив, вона стала використовуватися трохи рідше.
З'явилося більше тематичних головоломок, чітко прив'язаних до певної кімнати, так, наприклад, у майстерні потрібно спочатку підвести воду від млина до механізмів, а потім можна буде попрацювати з циркулярною пилкою і токарним верстатом, не кажучи вже про виплавку потрібних ключів у печі. Так само присутні головоломки, існування яких у звичайному світі було б неможливим, ба більше, їх у цій частині досить багато.
Що стосується системи підказок, покликаної допомогти загубленому гравцеві, то вона зазнала деяких змін. У разі, якщо гравець не діє і не знає, що робити, з'явиться підказка, яка натякає, на що варто звернути увагу, при цьому вона може бути не одна, і появу наступної поради можна відстежити за допомогою спеціального таймера.
Тепер між отриманими підказками можна перемикатися, що трохи полегшує ігровий процес, утім, корисність самих підказок так само іноді ставиться під сумнів - деякі дійсно допомагають одразу піти потрібним шляхом, тоді як інші просто викликають фейспалм від своєї банальності на кшталт "мені потрібно знайти, куди застосувати цей ключ" (якраз після взяття зазначеного ключа).
A man's dreams are a maze even he cannot know.
Графіка і в минулих частинах була досить хорошою і привабливою, але тут вона змогла стати просто приголомшливою. Незважаючи на збільшений масштаб гри і збільшені локації, гра не втратила своєї деталізації, навпаки - розглядати кожну кімнату тепер ще цікавіше, оскільки там може бути величезна кількість деталей, ніяк не пов'язаних із головоломками. Якість текстур також зросла, і тепер якоюсь мірою навіть стає прикро, що не можна вільно гуляти локаціями, як у якихось симуляторах ходьби, і просто розглядати інтер'єр.
Саундтрек, на відміну від графіки, не так сильно покращився, втім, він і так був доволі непоганим, тому зрештою рівень якості тут також дотриманий. Звуки, що вже стали звичними, так само радують слух, а кожна деталь видає автентичне звучання.
The Room Three - це:
👌 Томмі Вайсо
👌 Мініатюрна фортеця з Гри Престолів
👌 Загадка з іншою планетою
👌 Магічний четвертий вимір всередині настільної моделі всередині настільної моделі всередині....
👌 Півсолонки Лавкрафта
👌 Столова ложка божевілля
👌 Ключі, які ви все ще абсолютно точно не використаєте в реальному житті (але можете виплавити самостійно)
👌 Досі 97% позитивних відгуків, КАРЛ!
Everybody betrayed me! I’m fed up with this world
The Room Three вийшла просто чудовою, увібравши в себе найкращі якості попередніх проєктів і привнісши багато нового в ігровий процес, водночас почати знайомство з нею можна одразу, без необхідності проходити першу і другу частини.
Рекомендую як усім любителям головоломок, так і тим, хто тільки хоче познайомитися з жанром. Проєкти з таким рівнем якості (а в кожної частини 97% позитивних відгуків, просто вдумайтеся в це) виходять не так часто, щоб можна було просто пройти повз.
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Останні коментарі (0)