Behold your ignorance, insect!
👉 В цьому році вийшли ремейки двох доволі відомих, якщо не сказати, культових, ігор – Dead Space та Resident Evil 4. Якість цих ремейків дійсно вражає і вони є прикладом того, що практика перевидавати старі ігри може бути не тільки легким способом заробітку на ностальгії, а й справжнім оновленням класики. Але на фоні цих «нових» ААА ігор чимало гравців якось і забули, що в цьому році вийшов ще й третій ремейк відомої гри. Гри, що стала одним із предків жанру immersive-sim та помітно вплинула на багато сучасних проєктів, таких як, приміром, Prey 2017 року. Говорю я, звісно ж, про ремейк System Shock, який побачив світ ще навесні і став чудовою нагодою познайомитися з грою для тих, хто якось пропустив реліз в 1994 році.
👉 Очевидно, що в студії, яка займалась ремейком, не було бюджетів EA або Capcom, а тому їхня гра відноситься скоріше до категорії АА- ігор. Втім, на якість це не сильно вплинуло, адже й оригінал, незважаючи на загальні розміри космічної станції, був доволі камерним і покладався в першу чергу на дослідження та експерименти, залишаючись вірним своєму жанру, а не на масштаб, спецефекти чи неймовірну постановку, тому в цьому плані оновлювати його було не дуже складно.
👉 Втім, проблема з віком гри все ще існувала, все ж майже 30 років з момент релізу оригіналу – доволі солідний термін, особливо в рамках відносно молодої ігрової індустрії, а тому назвати новий System Shock еталонним ремейком, як це було у випадку з Resident Evil 4, я теж не можу. Все ж дилема, що постала перед розробниками, ніколи б не мала однозначного рішення – або переносити вже давно морально застарілу гру на сучасні рейки і трохи оновлювати окремі елементи, не міняючи загальну концепцію, або робити щось абсолютно нове але тоді питання було б в тому, чому б це називалось ремейком і чи був би це System Shock взагалі.
You are not welcomed here - remove yourself!
🌏 Зараз сюжетом оригінальної гри який чудово зберегли в ремейку, мало кого здивуєш і це класична історія про злі корпорації майбутнього які в погоні за наживою не здатні прорахувати наслідки своїх дій. Протагоністом виступає безіменний хакер який в 2072 році займається своїми хакерськими справами, але, очевидно, десь прораховується, адже його квартиру відвідують найманці корпорації ТріОптімум, в якої герой і хотів вкрасти дані, а самого хакера доставляють на космічну станцію. Там Едвард Дієго, один із високопоставлених чиновників корпорації пропонує угоду – хакер знімає всі моральні обмеження і відкриває повний доступ до ШОДАН, штучного інтелекту, що контролює станцію, а натомість з нього знімають всі звинувачення та ще й обіцяють крутий нейроімплант.
🌏 Не маючи особливого вибору, протагоніст погоджується, проходить операцію і проводить наступні шість місяців в комі на відновленні. Повернувшись в свідомість він з’ясовує, що не маючи жодних морально-етичних обмежень, ШОДАН взяла всю станцію під повний контроль, а майже всі, хто її населяє, або мертві, або перетворені на мутантів і кіборгів, в той час як сама ШОДАН вважає себе богинею і хоче повторити свій «експеримент» уже безпосередньо на Землі, а тому хакеру треба знайти спосіб її зупинити, скооперувавшись з кількома вцілілими.
🌏 Загалом, зараз історія вже класична, як і прийоми її подачі через оточення, аудіо- та текстові записи а також монологи самої ШОДАН. Тим не менш, за всім, що відбувається на станції цікаво спостерігати, а антагоністка, навіть не маючи тіла і не з’являючись жодного разу у фізичній формі, добре запам’ятовується.
Welcome to my DEATH MACHINE, interloper!
💪 Оскільки оригінальна гра була одним із перших відносно серйозних представників жанру immersive-sim, то те, що 30 років тому здавалось чимось неймовірно інноваційним, зараз виглядає цілком буденно навіть за рамками жанру. System Shock – це гра про дослідження, де гравцеві відкривається шлях до кожного поверху космічної станції, але, звісно ж, згідно сюжету і за допомогою різних ключових предметів. Прокинувшись у медичному відділенні станції, ви маєте з’ясувати, що ж тут відбувається, знайти якусь зброю та допоміжні предмети і банально вижити.
💪 Дослідження доволі класичне і ви поступово відкриваєте все більше можливостей, таких, як, зокрема, черевики, що дозволяють швидше бігати або навіть літати чи систему захисту від радіації. Це доповнюється системою чіпів, які можна вмикати і вимикати в будь-який момент гри і які дозволяють вам бачити в темряві, дають енергетичний щит, що захищає від атак, або ж відмічають на міні-карті предметів та ворогів.
💪 Всі ці можливості втрачають енергію, які можна відновлювати як з переносних батарей, так і з стаціонарних джерел енергії. Теж саме стосується і здоров’я, яке можна повністю відновити в кількох лікувальних капсулах, розкиданих на рівнях. Навіть смерті в цій грі можна уникнути, адже на кожному рівні є спеціальна камера, яка після активації буде щоразу відроджувати вас у випадку смерті (цю ж ідею потім використали в віта-камерах Bioshock).
💪 Різновидів ворогів чимало, і крім різноманітних мутантів ви зустрінете кіборгів, на яких ШОДАН перетворила колишніх мешканців станції (у випадку смерті вона це охоче зробить і з вами) а також саму систему охорони станції у формі камер, турелей та роботів. Також на рівнях вам зустрінуться різні головоломки, ключ-карти і інші характерні риси геймдизайну дев’яностих. Окремо варто згадати Кіберпростір, куди вам доведеться кілька разів заходити для відновлення доступу до певних приміщень і дизайн якого, попри оновлення в ремейку, все ще виглядає як кислотний сайфай заради сайфаю.
👿 Ну а найгіршим аспектом гри є те, що і фінальний боссфайт (якщо це непорозуміння можна так назвати) теж відбувається в Кіберпросторі і грається… відверто жахливо. Ось ця данина оригіналу була зовсім непотрібна і її можна було переробити. Загалом же дослідження вийшло непоганим, хоча як immersive-sim гра майже не працює – банально тому, що всі інноваційні ідеї оригіналу давно стали буденністю, а чогось дійсно нового не завезли.
Make yourself comfortable, Hacker. Stay a while.
🎨 Візуал вийшов доволі незвичним. Графічно гра дійсно виглядає відносно сучасно, але розробники застосували цікаві рішення з пікселізації об’єктів, що помітно при близькому огляді, в результаті чого проєкт вміло балансує між сучасністю та «ретро». Сам дизайн дуже сильно нагадує про вже ретрофутуризм із 80-х та 90-х з тонами яскравих кнопок та численними світловими панелями.
🎷 Звуковий супровід в повному порядку, всі вороги мають свої унікальні звуки, які дозволяють легко розпізнавати їх на відстані, окремо наратив підкреслюється тим, що деякі вороги після вбивства дякують вам за звільнення з рабство ШОДАН. Сама ж ШОДАН з її перепадами тембру і швидкості голосу звучить саме так, як і має звучати божевільний комп’ютер.
System Shock – це:
👌 ШО? ДАН?
👌 єКіборгізація - нове оновлення для Дії
👌 Лазерна рапіра
👌 Фінальний бос на півтора полігони
👌 Стимулятори з цікавими побічними ефектами
👌 Рожева ключ-карта з найвищим рівнем доступу
👌 Той самий електрошокер з Алі експресу
👌 Якась неправильна зебра
🔷 Чудова робота по оновленню майже 30-річної гри. Не факт, що підійде кожному, адже оригінал вже морально застарів, але автори точно зробили все можливе щоб оживити проєкт 1994 року і, при цьому, не перетворити його на щось кардинально інше. 🔷
🔰 Діагноз – See you again, hacker! 🔰
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Топ коментарі (1)
Подача, яка заслуговує на тисячі вподобайок