Куток

Обкладинка для допису Валькірії, вогнепальна зброя і хороша ритм-гра але посередній рогалик - огляд BPM: Bullets Per Minute
Дарк Валерійович
Дарк Валерійович

Додано • Оновлено

Валькірії, вогнепальна зброя і хороша ритм-гра але посередній рогалик - огляд BPM: Bullets Per Minute

Вітаю. Сьогодні хотілось би згадати таку відому ритм-гру і, водночас, рогалик, як BPM: Bullets Per Minute, а тому обирайте зручний для себе формат і приємного перегляду/читання)

Тепер ти вікінг, а це означає, що тобі доведеться загинути в бою.

🎸 BPM або ж Bullets Per Minute це певною мірою унікальна гра. По-перше, тому що саме цей шутер вперше за довгий час зміг не просто об’єднати, власне, шутерну механіку з ритм грою, та ще й в обгортці з рогалику, але й продати дане творіння гравцям, причому доволі успішно, 92% позитивних відгуків при майже 8К рецензій тому підтвердження. По-друге, особисто для мене це перша гра, яку я купив на релізі, пограв в неї, оформив рефанд, потім купив зі знижкою і продовжив грати, в результаті зупинившись на негативному відгуку. Чому ж так?

Опис картинки

🎸 А все дуже просто – зосередившись на елементах ритм гри розробники забули про елементи рогалика, яким гра жанрово в першу чергу і являється, а тому BPM це саме та гра, яка не хоче, щоб ви в неї грали. Згоден, звучить трохи дивно, але для мене це виглядає саме так, і основні мої претензії будуть стосуватися не стрільби та дій в ритм (до цього дуже швидко звикаєш) і навіть не графічного виконання (до нього теж можна звикнути) а саме рогаликової складової гри, яка не зовсім вже жахлива але сподобається далеко не кожному, а враховуючи те, що на ній тримається основний скелет гри, саме вона визначатиме для вас чи варто купувати гру.

Тільки язичник візьме пістолет до бою на мечах. І тільки ідіот принесе меч на перестрілку.

Опис картинки

🎶 Якщо порівнювати BPM з іншими рогаликами то першою на думку спадає дилогія Ziggurat, оскільки основні принципи схожі – обираємо одну з доступних героїнь (чи героїв), потрапляємо в щойно згенероване підземелля, що складається з окремих кімнат, в яких на нас чекають: вороги, магазин з зіллями та артефактами, збройова з новою зброєю та поліпшеннями, банк, бібліотека з новою здібністю, різні кімнати випробувань, казино з випадковими призами та ще кілька подібних кімнат.

Опис картинки

🎶 Оскільки в першу чергу гра саме про сутички з ворогами тому у відповідних кімнатах займаємося їх відстрілом. Звісно, на все це накладається механіка ритм ігор а тому і героїня і вороги можуть атакувати лише в ритм музиці, що, втім, залежить ще й від поточної зброї, оскільки деякі види можуть стріляти на кожній половині біту. Вороги ж протиставляють цьому контактну шкоду, а тому в грі точно не вдасться весь час спокійно стояти на місці, тим паче, що деякі з ворогів теж можуть стріляти.

Опис картинки

🎶 Втім, все не обмежується лише стрільбою, оскільки всі більш-менш важливі дії теж треба виконувати в ритм, включаючи перезарядку зброї (яка, очевидно, залежить від виду зброї і може бути як майже миттєвою, так і з необхідністю вручну завантажувати кожну кулю в, скажімо, револьвер) та деш.

Опис картинки

🎶 Після зачистки кожної кімнати ми отримуємо нагороду, що може варіюватися від простого зілля лікування і однієї монети до нових артефактів чи зброї. Монети, до речі, є універсальною валютою і використовуються повсюдно. В магазинах можна купувати нову зброю, покращення для персонажа, артефакти, та просто зілля і броню. В більшості кімнат є спеціальні вівтарі, пожертвувавши монетку яким можна підвищити одну з характеристик героїні, а, наприклад, в місцевому «казино» є можливість витратити кілька монет з вірогідністю отримати хороші призи.

Опис картинки

🎶 Що стосується артефактів, то це, в певному сенсі, основа вашого білду і представлені вони чотирма слотами, куди можна помістити головний убір, взуття, щит та аксесуар. Вибір в грі досить великий і дуже часто можна знайти щось краще від того, що у вас вже є. Здібності ж, які можна гарантовано здобути в бібліотеці або в деяких скринях, представляють вміння, що прикріпляються до правої клавіші миші або пробілу, мають кулдаун у вигляді певної кількості пройдених кімнат (або вбитих ворогів) та дозволяють як взаємодіяти з ворогами (наприклад даючи доступ до потужної атаки), так і з оточенням.

Опис картинки

👿 І ось поки що здається, що все наче нормально, то що з грою не так? Перше, і, мабуть, дуже критичне для деяких гравців – тут немає балансу. Взагалі. На протязі перших кількох десятків забігів мені здавалося що я граю якось неправильно і проблема саме в мені бо я постійно програю. І, звісно, навички гри в шутери та відчуття ритму тут важливі, як і ігровий досвід, але справа не в цьому. Ви або програєте зі слабкою зброєю та непотрібними артефактами, або ламаєте гру з якимось білдом, що дозволить зносити босам чи не половину ХП вже за ті пару секунд, за які їх представляють. І ні, я не гіперболізую, це буквально так.

Опис картинки

👿 В грі практично немає золотої середини де можна було б комфортно грати, оскільки те, чи зможете ви зібрати на рівнях хоч щось пристойне, цілком залежить від рандому. Коли ж справа доходить до ламання гри то навіть деякі окремі артефакти і здібності можуть виявитися лютою імбою, і ні, я говорю не про подвійну шкоду чи нескінченний боєзапас без перезарядки. Як вам чоботи що з часом автоматично вбивають КОЖНОГО ворога в кімнаті без вашої участі і діють навіть на деяких босів? Або можливість викликати скриню БУДЬ-ЯКОЮ рідкості? Або ще краще – можливість навічно закріпити чотири поточні артефакти, звільнити слоти і, таким чином, отримати загалом 8 артефактів?

Опис картинки

👿 Інша проблема, яку теж можна назвати основною – відсутність інформації. Я не маю нічого проти дослідження в іграх, особливо в рогаликах, але тут буквально доводиться вивчати базові механіки методом проб і помилок а описи предметів можуть бути як досить чіткими, так і взагалі незрозумілими в результаті чого виникають ситуації, коли ви не знаєте – варто вам замінити поточний артефакт на щойно знайдений чи ні. Це вже не говорячи про те, що додаткову інформацію про, наприклад, принцип дії артефактів, ніхто не дасть.

Опис картинки

👿 Тут би гравцям могла допомогти метапрогресія, але її немає. Вірніше, є, але це просте відкриття нових слотів в магазині шляхом витрати грошей, розблокування нових персонажів та відкриття двох здібностей у вже доступних. Але знаєте, що потрібно для останніх двох пунктів? Правильно, пройти гру, причому не один раз і на різних рівнях складності. Ситуацію могли б покращити різноманітні персонажі, і кілька таких є, особливо мені сподобався Нйорд, який трішки зменшує вплив рандому на гру, але добра половина героїв – це не персонажі, це буквально випробовування, при тому, що в грі й так вже є відповідні режими.

Я не дуже люблю біт. Мене більше цікавить духовна сторона музики.

Опис картинки

🏰 Графічна складова вийшла… незабутньою, адже авторам якось треба було приховати стандартні ассети з іншої гри. Втім, подібне художнє рішення гру не зруйнувало, навпаки – отриманий сетинг скандинавської техноміфології вийшов досить привабливим і до нього швидко звикаєш. Хоча, на деяких рівнях є проблеми з тим, що вороги недостатньо виділяються на фоні оточення.

🎧 Як і варто очікувати в подібній грі – звуковий супровід просто відмінний, біт легко читається а композицій достатньо для різноманітної гри.

Опис картинки

Чи робить все вищезгадане гру поганою? Та… ні. Мені вона сподобалась, вона адиктивна, її цікаво досліджувати, тим паче, що прихованого контенту дуже багато та й різноманітність присутня чимала. Однак подібний геймдизайн – не найкраще, що можна зробити в рамках рогалика, а тому BPM точно підійде не всім.

Діагноз – BPM: Bagels Per Month


Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім

Топ коментарі (3)

Звернути
 
tsunderman profile image
tsunderman

Давно дивлюся на неї, і ніяк не вирішу, купувати чи ні, хоча Metal: Hellsinger довго не думала. Мабуть, краще в нього і пограю... А як захочеться ритм-рогалик, завжди можна трохи пограти у Crypt of the Necrodancer :D

Звернути
 
piligrim profile image
Олекса

Декілька разів пробував зіграти в цю гру. Та кожного разу кидав майже на початку. Тепер точно не буду навіть намагатися її пройти, якщо балансу немає. Не люблю надто страждати, як і легко перемагати.
Дякую за змістовну статтю!

Звернути
 
maxsolo profile image
Max Solo

просто скачай Metal Hellsinger, в рази краща гра

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!