Nine years ago a curse spread across the land. Color vanished from the world, leaving only sorrow in it’s wake.
👉 За часи свого існування жанр метроїдваній активно еволюціонував, поступово обростаючи новими можливостями, які з часом ставали нормою якщо й не для всіх, то принаймні для більшості нових ігор (зокрема можна згадати подвійний стрибок чи кімнати збереження), в результаті чого в наш час представникам цього жанру треба серйозно змагатися між собою для привернення уваги спокушеного гравця, вже знайомого з метроїдваніями і шукаючого чогось нового.
👉 9 Років Тіней фактично не бере участі в цьому змаганні, адже незважаючи на деякі дійсно цікаві рішення в геймдизайні, перед нами фактично гра, що намагається просто повторювати аналогічні проєкти із 90-х, а тому не тільки вдається до піксельної графіки (причому не такої деталізованої як в якому-небудь Blasphemous), а й свідомо ігнорує ігрові рішення, що з’являлись ще за часів легендарної Symphony of the Night, якщо не раніше. Гіршою від цього вона, звісно, не стає, але майте на увазі що це саме закос під ретро без якихось серйозних кілер фіч, а тому точно припаде до смаку не всім поціновувачам метроїдваній.
We are composers from the Dorian era , sent by the gods to heal the world with our music.
🌃 Історія гри розгортається в королівстві що вже довгий час (ті самі дев’ять років) знаходиться під дією прокляття, котре забрало всі кольори та поступово занурює людей в глибини депресії, і це вже не говорячи про демонів, які нападають на людей і джерелом появи яких є древній і водночас технологічний замок. Головна героїня на ім’я Європа, яка втратила своїх батьків але оволоділа бойовим мистецтвом, відправляється до замку щоб покласти кінець прокляттю, але дуже швидко програє могутньому демону, який там мешкає.
🎃 Втім її рятує дивний привид у вигляді іграшкового ведмедика на ім’я Апіно, який повертає кольори в замок та дозволяє героїні продовжити її боротьбу – дослідити замок, розкривши його таємниці, знайти всю групу музикантів, які там загубилися але раді допомогти Європі, та стати достатньо сильною щоб зупинити демона, якому вона вже раз програла.
The universe was born from a sacred spell. Healing, divine magic: music.
🏄 Базовий набір геймплейних елементів в грі максимально стандартний і представлений бігом, звичайним та подвійним стрибком, дешем (що характерно, тільки назад, SotN-style) а також можливістю активувати деякі перемикачі, просто вдаряючи по ним алебардою, що і є головною та, фактично, єдиною зброєю Європи.
🎭 Все стає набагато цікавіше коли героїня на початку гри зустрічає вже згаданого Апіно, який відкриває нові геймплейні можливості, основна з яких – це можливість стріляти світлом, що наносить серйозну шкоду ворогам (деякі з них взагалі вразливі лише до цього), може знищувати спеціальні кристали та активувати деякі перемикачі, а також є незамінним в битвах з усіма сюжетними босами, слабкі місця яких теж захищені кристалами.
🐟 Однак найцікавіше в цій здібності те, що енергія для неї є, по суті, і шкалою здоров’я героїні а пропущені атаки ворогів будуть віднімати її частину. В той же час поповнювати енергію можна як атакуючи ворогів чи розбиваючи деякі предмети, так і виконавши спеціальну «колискову» при повністю вичерпаній шкалі, що відніме певний час, впродовж якого героїня буде вразливою, але й відновить суттєву частину втраченої енергії, на противагу цьому є ще й швидка версія з QTE. Втім, якщо навіть енергія повністю вичерпається, Європа все ще не помре від наступної атаки, натомість в неї віднімуть один із кристалів, що є місцевим аналогом життів із аркадних ігор. Щоправда, враховуючи те, що на старті гри таких кристалів всього два, вже наступна атака стане фатальною, а тому грамотний менеджмент шкали енергії – одна з основних механік, які будуть актуальні протягом всього проходження.
🐍 Інша ж велика геймплейна система напряму зав’язана на кольорах і базується на броні, яку Європа буде знаходити в замку. Крім дару Зевса, який доповнить її звичайну форму силою блискавки та дасть жовту ауру, героїня знайде броню трьох інших легендарних істот з грецькою міфології – Посейдона, Геї та Геліоса.
👗 Броня Посейдона дозволяє опускатися на дно в воді, посилює шкоду по ворогам, що мають синю ауру, а в подальшому дає форму русалки, що сильно прискорює переміщення під водою та поглиблює платформінг. Броня Геї дає можливість не втрачати здоров’я в отруйному середовищі, так само збільшує шкоду по ворогам із зеленою аурою та відкриває форму змії, що дозволяє зариватися в землю та швидко переміщуватися тісними ходами. Нарешті броня Геліоса – захищає від високої температури, найкраще підходить проти ворогів з червоною аурою та дає форму Фенікса, яка дозволяє літати над спеціальними вогнищами та відштовхуватися від предметів у повітрі.
🍡 Переключатися між всіма видами броні та стандартною формою можна в будь-який момент а при потраплянні у відповідне середовище броня зміниться автоматично. Якщо на початку ви вчитеся користуватися кожним видом броні окремо, то під кінець гри все комбінується разом і платформінг стає помітно цікавішим. Втім, без мінусів не обійшлося, а тому хоч зміна кольорів має помітний вплив у боях зі звичайними ворогами, в грі майже немає босів, які змушували б вас активно користуватись цією механікою.
🎵 Присутня в грі і прокачка – знаходячи червоні та сині ноти та додатково оплачуючи все місцевими монетами ви можете як збільшувати шкалу енергії, так і кількість кристалів, що є аналогами окремих життів. Броня має власну прокачку, де за спеціальні жетони і валюту можна збільшити шкоду тієї чи іншої форми але це лише одноразове покращення. Загалом, прокачка хоч номінально і присутня, але дуже проста і банальна, не говорячи вже про те, що місцевих монет випадає набагато більше ніж потрібно і їх просто нікуди дівати.
👿 Також з мінусів варто відмітити відсутність будь-яких кімнат швидкого переміщення, за виключенням центрального ліфту, що не робить бектрекінг приємним, та одноманітні бої зі звичайними ворогами, в ході яких в героїні є лише легкі та важкі атаки і допомога Апіно, фактично бої тут взагалі не приносять жодної нагороди, кріма валюти, яка й так дуже швидко накопичується.Ну і окремий жирний мінус - фінальний бос. Прибирати перед фіналом гри одну із базових механік, замінюючи її на, очевидно, гіршу, та робити боса з трьома фазами, перші дві з яких це повільне колупання з дикою репетативністю - просто геймдизайнерський несмак.
You’re the last person I imagined I’d find in this place.
🎨 Візуально гра не пропонує нічого революційного чи незвичного, адже її візуал одразу відсилає до епохи 16-бітних консолей Сега і загалом повторює стиль тієї епохи, хоча час від часу і перемішує його з більш детальними сюжетними вставками. Замок в грі достатньо різноманітний, а його деталізація знаходиться на цілком прийнятному рівні, натомість вороги доволі різноманітні візуально, хоча й не можуть похвастатися багатим мувсетом.
🎷 Звуковий супровід не є чимось незвичним і просто представлений приємними композиціями для досліджень та боїв.
9 Years of Shadows – це:
👌 ДЄВЯТЬ ЛЄТ ДАМБІЛІ ТАЛОС!
👌 Рідкісний веселковий скін єдинорога
👌 Фіолетовий - новий хіт сезону
👌 Danger! Danger! High Voltage!
👌 Русалонька від Нетфліксу
👌 Переодягання в стилі Сейлор-Мун
👌 Bloodstained на мінімалках
👌 Ван (не Даркхолм)
🔷 Не маючи жодних інноваційних ідей 9 Years of Shadows являє собою просто непогану метроїдванію для поціновувачів олдскульних ігор та тих, хто шукає не особливо складну пригоду на пару вечорів.🔷
🔰 Діагноз – Return to CastleVania 🔰
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Топ коментарі (0)