Куток

Обкладинка для допису Просто. Швидко. Що це було? — Рецензія Arc Apellago
Hiotsu
Hiotsu

Додано

Просто. Швидко. Що це було? — Рецензія Arc Apellago

У вас бувало таке, що ви відкладали гру на потім знову і знову, а потім виявилось, що гра проходиться швидко?
Arc Apellago якраз підпадає під цей випадок. Ймовірно, більше року гра знаходилась у мене на "пограти потім", а однієї ночі, коли хотілося пограти у щось простеньке, я дізнаюсь що гра проходиться за 15-19 хвилин. Можливо, гра є експериментальним проектом і саме тому, вона максимально проста і швидко проходиться - не знаю. Але також на це вказує і відсутність ачивментів в Steam, тож напружуватись вам точно не доведеться.

Опис картинки


Отож що таке Arc Apellago? А все просто! Це звичайний платформер з гарною мальовкою, який має всього лише дві механіки - стрибок та деш, хоча, звичайно й переміщення також. Грав я на Dualsense, до речі гра зразу при запуску детектить ваш геймпад і показує повідомлення про це, проте мені здається, що місцями гра буде ну трішечки інакшою якщо грати на клавомиші. Річ в тім, що основною нашою задачею буде використання дешу, щоб у повітрі проходити скрізь різнокольорові сфери (до речі, чим вони відрізняються я так і не зрозумів).

І якщо грати на клавомиші, то чимось нагадує OSU. На трьох ігрових мапах нам будуть зустрічатися різного ґатунку вороги, яких ми можемо вбити цим же дешем, та які намагатимуться нам завадити.

Окрім того, будуть колючі шипи, які будуть заважати нам залізати по скелях чи маленьких острівцях. Я міг би назвати це ще одною механікою, проте це знову ж таки заслуга стрибку і дешу, тож не буду якось це виділяти. На шляху нам попадатимуться малі обеліски, які слугуватимуть контрольними точками, які водночас будуть відновлювати наш показник HP, а в кінці тієї чи іншої мапи ми зустрічатимемо великий обеліск, який стане перехідним моментом між ігровими мапами.

Також гра приправлена кількома арт-катсценами та...більше нічим, хіба гарним саундтреком, який вписується в антураж гри. Може поговоримо про проблеми?

Опис картинки

А проблеми є. І головна проблема - наратив. Маючи такий цікавий світ, наскільки розумію, десь в небесах, з цікавим головним персонажем, ворогами і антуражем, який я згадував вище, ми не розуміємо хто ми, яка наша ціль загальна і яка наша ціль на тій чи іншій мапі, як пройти гру на 100% якщо захочеться і т.д., проте враховуючи легкість проходження і відсутність ачівментів, то нашою ціллю і є пройти мапи, щоправда можна поставити собі її умовно - заспідранити гру.

Друга головна проблема - керування. У вас не вийде дешити, допоки ви вправно не прицілитесь на сферу (на геймпаді це складніше, напевно), а іноді і з прицілом (який демонструється жовтим кольором на екрані) у мене це зробити не виходило. Третя проблема гри - не важливо, які великі вороги і як небезпечно вони виглядають - вбивати їх ви будете швидко і тим самим методом. Які ще є проблеми..важко сказати, адже за кілька десятків хвилин геймплею так і не скажеш, проте варто зауважити що є навчання керуванню і те добре, тож переходимо до висновків.

Опис картинки

Висновок.

Arc Apellago - максимально простий платформер, який не запам'ятається надовго, проте виступає гарною можливістю витратити кудись безцінні 15 хвилин вашого життя на проходження трьох мап з кількома перешкодами у вигляді падіння, атаки ворогів, шкоди від шипів і т.д. Наративна частина бісить все більше, бо хочеться знати про що ця гра і яку роль ми в ній виконуємо. Вдалося лише надибати опис від розробників (читайте нижче).

Переклад:

Велику статую-оберіг атаковано! Її духовна енергія вивільняється, а захисна сила руйнується, і земля розлітається на друзки: гірські шматки землі починають здійматися в атмосферу.
Подорожуйте небом у цьому платформері під відкритим небом з елегантними, плавними рухами та стрімкою боротьбою. Грайте за таємничого вбивцю, схожого на володаря енергії духу, щоб знищити ворогів, відновити велику статую охоронця і повернути землю на землю.

А зрешту чи варто нам жалітися? Гра ж безкоштовна. Ба більше, раджу переглянути ігротеку розробників, бо там до біса багато безкоштовних проектів, та впевнений серед них теж можна знайти щось хороше.

Опис картинки

Вердикт: Просто. Швидко. Що це було? 3/5

Тут же хочеться зробити ремарку, гра чудово виконана в плані арту і геймплею і я усвідомлюю що вона короткометражна та безкоштовна, проте її надмірна простота та відсутність наративу позбавляє гру можливості відкластися у пам'яті якимось особливим спогадом. Саме так я можу пояснити своє рішення оцінити на 3, бо на рівень пройдених мною платформерів, вона не тягне ніяк. Хоч це і не означає що я її не рекомендую.


Я щиросердно дякую всім хто підтримує мою творчість і прошу підтримати всіх читачів цієї статті. Будь-ласка, виділіть кілька хвилин свого часу для ознайомлення з моїм ютуб-каналом, твічом для ігрових трансляцій, приєднуйтесь до спільноти діскорд та телеграм і зрешту давайте разом досліджувати відеоігрові всесвіти, які ми так полюбляємо!

Топ коментарі (4)

Звернути
 
kanz_asorpov profile image
Kanz Asorpov

Цікаво, дяка) А безкоштовних ігор там у видавця і справді багато, як я пойняв, бо це якась школа ігрової розробки та дизайну публікує роботи своїх студентів, типу як статті в журнали треба публікувати перед отриманням диплому.

З їх опису: «DigiPen Institute of Technology is a world-renowned college for game development, with campuses in the U.S., Singapore, and Spain. This is our official developer page for publishing our student games to Steam.»

Звернути
 
asph0del42 profile image
Дмитро

Як раз по рецензії Хіотсу і візуально-ігроладній частині подумав що це гра якогось студента, дякую за інформацію

Звернути
 
hiotsu profile image
Hiotsu

Та то і Хіотсу думав що то гра якогось студента))

Звернути
 
hiotsu profile image
Hiotsu

О дяка а то я швидко прогорнув і не знав в чому суть а це виходить школа геймдеву) непогано) їм би ще факультет сценаристики :)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!