Привіт, котики 👋
Вам коли-небуть доводилось чути поради на кшталт “слідкуйте за вагою ліній”, “уникайте дотичних ліній”, “показуйте лініями відстань” та інші подібні? І жодного вдавання у деталі. Я відношу такі фрази до категорії “роби красиво”, бо без додаткових пояснень користі від них рівно стільки ж 🫠 Саме тому сьогодні я пропоную разом сісти та розібратись, що ж таке цей ваш line art та чому його вагу ніяк не можуть лишити у спокої 😆 Поїхали.
Для початку, треба визначитись із термінами. Line Art (або лінійний малюнок) – це спосіб малювання при якому всі об’єкти на картині повністю створені лініями. Логічно 🤓 То що тоді може бути такого складного? Виявляється, існує багато нюансів. Давайте подивимось ближче на основні:
Підбір пензлів
Переважна більшість програм для малювання має достатньо велике різноманіття пензлів. Круглі, квадратні, напівпрозорі, однорідні, з імітацією реальних художніх матеріалів… Варіантів купа. Тому, я вважаю, варто обрати саме той пензлик, який якнайкраще підійде під ваш стиль. Не лінуйтесь витратити трішки часу та покалякати на чистому шарі. Надайте своїм малюнкам характер. Далеко не всі ілюстрації виграють від стандартних чорних ліній.
“Волохаті” лінії
Пам’ятаєте вираз “як курка лапою” по відношенню до каракуль у зошиті, які мали би бути вашим диктантом? 😂 Це щось подібне, але в художній площині. Зазвичай, “волохатість” з’являється, коли художник не може провести одну довгу лінію і, замість цього, починає з’єднувати до купи багато коротких. В результаті отримуємо малюнок із легкою триденною неголеністю 😁 Особливо це помітно на закругленнях та вигинах.
І ні, це не “стиль такий”. Будь-ласка, не треба прикривати свої помилки та відсутність навичок “стилем”. Я сама колись ледь не впала у цю трясовину. Не робіть так. Ми тут зібрались, щоби вчитись та ставати краще. Ось цим і займемось 💪
То як виправити таку “пухнастість”? Маю для вас кілька хороших порад, перевірених часом:
- Старайтесь малювати, рухаючи всю руку. Від плеча. Не приклеюйте лікоть до столу. Спочатку такий спосіб може видатись дуже не звичним, навіть не зручним (якщо ви, звісно, не ходили до художньої школи). Проте згодом ви помітите, наскільки покращиться ваш контроль над стилусом. Та й зап’ясток вам лише дякую скаже 🙂
- Приведіть до ладу своє робоче місце. Жодних скрючених поз на дивані чи в ліжечку під пледиком (так можна робити тільки в моєму коміксі 😁). Знайдіть собі зручне крісло. Трохи нахиліть на себе робочу поверхню. Малюйте стоячи, якщо треба. Розумію, що можливості та вільне місце можуть бути доволі обмеженими. Але зробіть що можете. Чим комфортніше вам буде працювати, тим більш вільними будуть ваші рухи. А там і до рівних ліній не далеко.
- Практикуйтесь в малюванні кіл та ліній. Навіть по-троху, по кілька хвилин на день. Шкала вашого прогресу буде поступово заповнюватись 😉 А чим більше практики – тим краще з часом результат.
- Не соромтесь крутити тло, на якому малюєте. Я серйозно. Це не чітерство. Не ознака непрофесіоналізму. Це елементарна зручність. Якщо програма дозволяє це зробити – робіть. Я нікому не розповім 🤫
Дотичні лінії
Тут все просто – зазвичай, лінії, що ледь торкаються чи хаотично перетинаються, перетворюються на кашу. Вони заважають добре розгледіти деталі та зрозуміти зображене. Тому варто уважно слідкувати за такими моментами. Якщо бачите, що краї об’єктів на вашій картинці розташовані буквально в міліметрі одне від одного – спробуйте розвести їх сильніше. Або накласти один на одного. Якщо помітили, як купа різних ліній заходить в одну точку – розсуньте їх трохи. Уявіть, що ваші лінії – це інтроверти. Для них троє в одному місці – це вже перебір 😄 Бережіть їх нерви та професійний вигляд свого малюнка.
Зображення перспективи
Якщо хочете сильніше підкреслити відстань між об’єктами (повітряну перспективу), є як мінімум три варіанти:
- Зменшувати товщину ліній при віддаленні від переднього плану.
- Збільшувати прозорість ліній.
- Висвітлювати тон ліній (від чорного попереду до майже білого біля самого горизонту). Причому можна використовувати як якийсь один варіант, так і комбінувати кілька між собою. Логіка тут наступна - чим далі від глядача знаходиться об’єкт, тим більше він “зникає”. Ніби розчиняється в повітрі 🥷
Лінії з вагою
Так називають лінію, яка має нерівномірну товщину. В залежності від вашого стилю та вподобань, це можуть бути як стовщення ближче до центру лінії та стоншення на її кінцях, так і навпаки. Малюнки, виконані таким методом, як правило, сприймаються більш “живими” та різноманітними. Їх лінії мов би пульсують та “перетікають” одна в одну (не хвилюйтесь, лінії однієї товщини теж класна штука 😊)
Акценти та наповнення
Ну а це, скоріше, не правило, а порада – не забувайте про деталізацію. Чомусь, лінійні малюнки інколи сприймають як щось на кшталт книжок-розмальовок – лише контури для заповнення кольором. І не більше 🤨 Це далеко не так. Малюнок лініями абсолютно спокійно може бути самостійною картиною (гравюри передають привіт). Не бійтесь експериментувати із кількістю деталей, більш “неохайними” лініями, текстурками та іншою красою.
Сподіваюсь, моя купа тексту допомогла вам трохи краще розібратись з основними питаннями 🙂 Якщо вирішите сильніше заглибитись в тему – на просторах інтернету є просто неймовірна кількість цікавої інформації. Шукайте і знайдете відповідь 😉
*Автори малюнків на обкладинці: Chrissabug, Lilly Mist (це я 😅), Ann Maulina, Jessica Madorran, The Witcher Volume 4: Of Flesh and Flame (сторінка коміксу), Mona Finden
Автори малюнків на останній картинці: Couple of kooks, Paul Cartwright, Dongho Kang, Jenny Harder
Топ коментарі (0)