Куток

Обкладинка для допису Stalker та Metro | Українського геймдеву не існує?
Ptashka in game
Ptashka in game

Додано

Stalker та Metro | Українського геймдеву не існує?

Побутує нав’язана російською пропагандою думка, що українського геймдеву не існує. Що ігри, які ми створюємо - посередні і не можуть тягатися з гігантами по-типу Sony, Rock Star, Ubisoft тощо. Але спитайте будь-якого геймера в будь-якій точці світу, що він знає про Чорнобиль. Відповідь буде прогнозованою - “Stalker”.

Ця гра про виживання в зоні відчуження ще з 2000-х років стала культовою. А продовження серії фанати чекали понад 10 років. Її розробниками є українська компанія GSC Game World. Проте це не єдині представники геймдеву в Україні. 4A Games - автори гри “Metro” про життя в тунелях метрополітену після ядерної війни. Вони також вдало ламають наратив про відсутність якісних українських проєктів. Але ніщо так не показує успішність справи, як цифри.

Почнімо наш розбір двух головних представників українського гейдеву з серії гри “Stalker”. З 2007 по 2012 роки вийшло три частини гри, які продалися в 7,7 мільйони копій:

  • "Stalker: Shadow of Chernobyl" (основна гра) - понад 4 мільйони копій;
  • "Stalker: Clear Sky" (приквел до гри) - понад 1,5 мільйона копій;
  • "Stalker: Call of Pripyat" (сиквел до гри) - понад 2,2 мільйони копій.

З перших же днів гру настільки чекали геймери по всьому світу, що тільки передзамовлення у 2007 році складали понад мільйон копій. Продаж гри приніс компанії близько 192,5 мільйонів доларів США. Непогано для українського геймдеву, якого не існує?

До речі, фанатів з болот у “Stalker” теж немало. GSC Game World вже анонсували другу частину гри, у якій (на превелике щастя) не буде російської. Ця новина змусила пройти наших східних сусідів всі кола прийняття даного факту: заперечення, гнів, торг, депресія та прийняття. Деякі геймери навіть готові вчити українську, аби тільки повернутись до історії Чорнобиля, яку вони чекали більше десятка років.

Але росіяни були б не росіянами, якби не намагалися нагадити кожному під двері. Вони неодноразово зливали файли анонсованої гри. Спочатку до їх рук потрапили лише чорнетки. Але думати - не їх модель поведінки, тому ці ескізи вони прийняли за гру, яка от-от вийде у світ. Другого ж разу все могло обернутися великим провалом, адже до рук цих терористів потрапили файли вже готової гри, які вони успішно злили в інтернет. Але це тільки змусило фанатів більше підтримати компанію. Почався флешмоб оформлень передзамовлення на гру. Розробники поки не діляться цифрами, скільки ж копій вдалося продати завдяки російському піару, але можна припустити, що кількість не менша за першу частину.

Але на цьому ще не все. У росіян є безмежна любов до вкрадених ідей, робіт і всього, до чого можна докласти руку. Тому й тут вони повністю скопіювали “Stalker” та зробили анонс (не)власної гри “Pioner”.

Що ж, час перейти до серії ігор “Metro”, яка отримала свій початок в 2010 році. З того часу три частини продались на загальну суму 15,5 мільйонів копій (за іншими даними 20 млн.) і отримали прибуток близько 465 мільйонів доларів США:

  • "Metro 2033" - понад 2,5 мільйони копій;
  • "Metro: Last Light" - понад 5 мільйонів копій;
  • "Metro Exodus" - понад 8 мільйонів копій.

Це перша AAA гра, яка отрмала повну українську локалізацію, включно з дубляжем. Можливо, саме тому 4A Games перевершили розробників “Stalker” у продажах. Можна з впевненістю сказати, що наступна частина гри, яку вже анонсували отримає українську на релізі, чому наші гравці неймовірно раді.

Але не все так світло з цією серією ігор. Адже хоч компанія розробників - українська. Автор лору гри - росіянин. Дмитро Глуховський написав книги, на основі яких і побудований сюжет “Metro”. Події також відбуваються на росії 2033 року після ядерної війни. За це компанію досить сильно критикують.

Але що можна поставити на противагу цим фактам? 4A Games мають права на франшизу “Metro” і створюють власну гру, а не стовідсотково копіюють книжки. Окрім цього, Глуховський не є сценаристом. До того ж, події анонсованої гри, імовірно, будуть проходити в Україні. Про це вже писали самі розробники, бо вони усіляко намагаються відокремитись від російського авторства.

Приємним фактом ще є одне з досягнень у грі “Декомунізація”, яке отримується за відстріляну голову пам’ятника Леніна. З чого місцеві гравці зненавиділи розробників.

Таким чином ми бачимо, що українські ігри мають високі продажі та величезну фанатську базу. Але щоб точно зрозуміти популярність цих серій ігор, візьмемо до прикладу "Fallout 3" від американської ігрової студії Bethesda Game Studios. Це культова гра в схожому сетингу до розглянутих нами ігор, сюжет якої зав’язаний на постапокаліптичному світі після ядерної війни. Вийшов проєкт у 2008 році, а продажі станом на 2009 рік становили 4,7 мільйонів копій, а прибуток склав понад 235 мільйонів доларів США.

То що, все ще варто вірити російським наративам про те, що українського геймдеву не існує?

Топ коментарі (30)

Звернути
 
vitaliy_bakal_80c8ca6e3c0 profile image
Vitaliy Bakal

Чесно скажу, більше схоже на піст на форумі, ніж на статтю. Побачив висер якогось ноунейма, розізлився, потім поліз дивитися скільки копій продав сталкер, от і стаття. Тому я й не читав, просто проглянув основні тези.
Український геймдев наповнений іграми, які мають фанатів за кордоном, але коли я спілкують з молодими співвітчизниками, то таке враження що вони геть в ігри не грали окрім якогось телефонного ішака ковпака.

Звернути
 
ptashka_in_game profile image
Ptashka in game

Повір, ми пройшли більшість популярних і непопулярних ігор, як старих, так і нових. І якщо казати про наше оточення, то воно прекрасно розуміє, що український геймдев - розвинений, потужний і має шанувальників у всьому світі.

Але не варто забувати, що кожен з нас живе в інформаційній бульбашці. А поза нею для людей українських ігор не існує, а великі проєкти вони вважають російськими. І якщо не пояснювати їм протилежне, не тицяти носом в циферки, вони і далі будуть так вважати.

Це як ситуація з українською мовою. Для великої частини людей в Україні це не є проблемою, навіть якщо вони мали знайомих, які розмовляли російською, ситуація змінилася. А якщо вийти із своєї зони комфорту у відкритий інфопростір, ти побачиш геть іншу картину.

Ми так нещодавно зіштовхнулись із журналістом, людиною, яка викладає в університеті і запевняла нас, що українська в іграх не потрібна, що це зовсім не проблема.

Тому якщо для тебе щось виглядає очевидним, то для іншого це протилежно інша інформація до тої, яку він знав раніше.

Звернути
 
vitaliy_bakal_80c8ca6e3c0 profile image
Vitaliy Bakal

Натяк не на недостаток дрочення національного продукту, а на те що цікаво було б почитати про щось окрім сталкеру. От напиши статтю про Ascension to the throne або Precursors.
Я впевнений, що в журналіста був трохи тонкіший аргумент, тому що я всі ігри граю англійською.

Тред Тред
 
ptashka_in_game profile image
Ptashka in game

Вибір ігор був саме таким, бо ми особисто на днях зіштовхувались із думкою, що це російські ігри. Тому і виникла ідея накидать невелий текст з цього приводу.

А щодо журналіста - ні, там не був тонкіший аргумент, він не зводився до того, щоб всі грали англійською чи будь-якою мовою, окрім руснявої. Вона прямим тексом казала, що ігри ніяк не впливають на людей і на думки соціуму вцілому і що наявність української просто не потрібна, бо "какая разніца, це всього лише ігри"

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Пане, ви, здається, помилились сайтом, в DTF інший домен, а це Куток

Звернути
 
vitaliy_bakal_80c8ca6e3c0 profile image
Vitaliy Bakal

Так, на дтф іноді були цікаві матеріали. Ту жеж підлітки просто хвалять сталкер по колу.

Тред Тред
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Можливо, якщо вам здається, що іншим іграм не придуляється достатньо уваги, то варто самому про них написати? Це сайт, де кожен може писати матеріали, а не якась обрана група, тому ніяких перешкод для вас немає.

Звернути
 
henry_klipfind profile image
Henry Klipfind

Давай підемо по суті, в тебе аргументів 0, від тебе йде лише твій нікому не потрібний негатив, тому перед тим як щось писати, приводь аргументи, і такі, щоб вони були чимось підкріплені.

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

Куток і є частково форум, і це нормально писати на ньому майже будь що.
Скоріше питання таке у мене - яка цільова аудиторія у цього допису?
Українці і так знають що сталкер та метро - це круті успішні ігри. Та навіть росіяни це знають.
Тому щоб довести, що "український геймдев існує" більш цікаво та логично було б написани про інші українські ігри та розвиток українського геймдеву загалом.

Звернути
 
vlad_chornish_4ba0e1f4432 profile image
Коментар, позначений спільнотою як низькоякісний/неконструктивний. Почитати норми поведінки
Vlad Chornish

Юначе,у неї пройдених ігр більше ніж тобі рочків,тому варюжку закриваємо,ставимо лайк і спатки,завтра неділя а потім у школу.

Звернути
 
bogdan profile image
Богдан

Заєбісь захистив. Тобто, якщо припустити, що коментатор справді школяр, то йому умовно 15 років. З яких це пір пройти більше 15 ігор вважається якимось досягненням і показником експертності?

Тред Тред
 
ptashka_in_game profile image
Ptashka in game

Щоб бути експертом у більшості справ, достатньо присвятити цьому 90 годин загального часу так-то... Але справа в тому, що це наша робота - розбиратися в іграх

Тред Тред
 
borodataptashka profile image
Alexander Boyko

По при все показником експертності є наявність людини в списках преси в ігрових студіях, до того ж це багатьма роками збирався досвід в світі геймдеву і розбір багатьох ігор.

Тред Тред
 
bogdan profile image
Богдан

Не, ну якшо так-то, то ясно

Звернути
 
vitaliy_bakal_80c8ca6e3c0 profile image
Коментар, позначений спільнотою як низькоякісний/неконструктивний. Почитати норми поведінки
Vitaliy Bakal

Не позорь свою бабу.

Звернути
 
henry_klipfind profile image
Коментар, позначений спільнотою як низькоякісний/неконструктивний. Почитати норми поведінки
Henry Klipfind

хлопче, йди звідси, не показуй свою тупість і не виставляй на посміховисько себе, ти себе в даному випадку характеризуєш як школяр, який не зовсім розуміється на реальності і вважає що всезнайка, але це не так, ти не дуже коректний в даному питанні, тому просто зникни з даного посту і не пиши свої безглузді повідомлення.

Звернути
 
__33d114ed71f67 profile image
fishkuzn

Стаття може і норм, але

Побутує нав’язана російською пропагандою думка

на цьому можна було б і закінчувати, бо російська думка воняє гавном і ригачами та має бути біля параши.

Звернути
 
ptashka_in_game profile image
Ptashka in game

По-факту так, але російських наративів, які просочуються в наш інфопростір - овер дофіга🤢

Звернути
 
ultra_scream profile image
Ultra_Scream

Чесно кажучи, я вперше чую про цей російський наратив - і саме з українського допису. Це така іронія?)

Що стосується власних вражень після прочитання, то ніц нового мені не зустрілося. Минуло багато часу і віднайти щось дійсно свіже та нове важко, дуже важко. Цифри - мені це нецікаво. АЛЕ було б вельми приємним та навіть ефектним зробити в статті "сюжетний" поворот від розгляду лише двох проєктів (використавши їх як стартовий майданчик) до розгляду українських ігор взагалі, таким чином виправдавши гучний заголовок. Інакше заряджаєте ружжо, щоб з нього не вистрілити. Український геймдев не складається виключно з сталкеру та метро - натомість саме таке враження формує стаття. Це знову іронія?..

Справді цікавіше було б читати в принципі про всі випущені українські ігри, попутньо зробивши, припустимо, градацію за популярністю/успішністю. Cossacks, Cradle, Sketch Tales, Anabioz, Survarium? Їх я згадав з пам'яті, бо я ними сам цікавився і ще нічого не шукав. Хочете новіші? Теж можна, он купа статей поруч і записи минулорічного IndieCupUkraine в допомогу.

В підсумку я, ну, замислився над питанням, навіщо я витратив час на читання цієї статті. І якось відповіді не знаходиться.

Звернути
 
hofter profile image
HoFTeR

На жаль розробники Метро, 4А Games, тепер належать Saber Interactive. Це росіяни, які намагаються мімікрувати під американців. Окрім цього з 4А наче як пішов Андрій Прохоров. Подейкують що саме через те що компанія тепер належить Сейберу. Але це не 100% інфа. Він без перебільшення великий патріот України. Тому хз, треба спостерігати.

Звернути
 
ptashka_in_game profile image
Ptashka in game

О, не знали про це. А Прохоров дійсно велика людина, саме він і просунув ідею української локалізації

Звернути
 
maxsolo profile image
Max Solo

ті хто в темі знають що кількість відносно високобюджетних українських ігор налічується десятками, а якщо додати ще й інді то це вже будуть сотні

Звернути
 
ptashka_in_game profile image
Ptashka in game

Повністю згодні

 
Sloan, the sloth mascot
Коментар видалено
 
borodataptashka profile image
Коментар, позначений спільнотою як низькоякісний/неконструктивний. Почитати норми поведінки
Alexander Boyko

Хлопчик, іди вчи уроки, бабою будеш свою дівку називати, жодного аргументу ти не надав, значить мозок у тебе майже не працює. Ти навіть слова власні ніяк підтвердити не можеш, після чого переходиш на особистості, йди вчись, не роби з себе шута ще більше.

Тред Тред
 
vitaliy_bakal_80c8ca6e3c0 profile image
Vitaliy Bakal

Опис картинки

Звернути
 
vitaliy_bakal_80c8ca6e3c0 profile image
Vitaliy Bakal

Зрозумів. Українська культура і журналістика такі, що про них краще мовчати.

Some comments may only be visible to logged-in visitors. Sign in to view all comments.

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!