Цей допис буде скоріше не як огляд, а як есе, як я робив допис про відьмака.
На проходження Елдену у мене пішло 124 години і це враховуючи, що перед цим я проходив DS1-DS3, такий собі марафон соулсів у мене був, який трохи затянувся. Дехто мені казали, що трохи задушилися через відкритий світ. Чи задушився я в Елдені? Ні, бо проходив я його потроху не поспішаючи десь півтора місяці. Тим паче душних локацій в грі можна перерахувати на пальцях однієї руки на відміну від того ж DS1.
Почну з плюсів. Перший - це графіка і візуальний стиль
Гра неймовірно гарна і не переставала мене вражати від початку до кінця гри. В ній дуже багато локацій і всі вони досить різноманітні. Тут є як і локації з осіннім вайбом так і зимові(куди ж без них в соулсах від Міядзакі). Перша локація Limgrave, де видно дерево Erdtree з дуже великої відстані, зачаровує своїми зеленими краєвидами лісів і озер. Єдине що ця локація відчувається пустою, але про це пізніше.
Caelid - це єдина велика локація, яка мені не сподобалася через власні вподобання. Я не люблю червоний колір, а локація зроблена повністю в червоному кольорі і його відтінках. Але все одно вона дуже заворожує!
Liurnia, Raya Lucaria - напевно, моя улюблена локація, яка зачарувала мене. Буквально магчіна локація, яка наче переносить в умовний Гоґвортс, бо її розміри теж вражають. А ще вона зроблена в моїх улюблених синіх холодних кольорах.
Atlus Plateu. Велика локація, яка розділена на вулканічну локацію з просто гігантським замком і дуже вайбову осінню частину локації. Якщо ви любите осінь, то вона вам точно сподобається.
Leyndell - Столиця. В мене не вистачить словарного запасу, щоб описати цю неймовірну красу. Там настільки гарно, що я не хотів звідти уходити. На щастя, локація настільки здорова, що досліджувати її треба довго. А ще на мапі вона нагадує мапу Ельдії з Атаки Титанів, але це я так про своє шось..
Mountaintops of Giants - в усіх іграх серії Dark Souls є зимова локація. Це хоч і не DS, але тут вона те ж є, куди без неї. Зазвичай в соулсах зимові локації настільки гарні, настільки ж і душні, але як виявилось Елден це виключення з правил. Так! Це гарна зимова локація в соулсі від Міядзакі і вона не душна! Це бляха гідно поваги, я вважаю.
Все, ще про 2 локації напишу і перейдемо до наступних аспектів, обіцяю!
Nokron, Eternal City - підземне місто, яке точно являється однією з найкрасивіших локацій в грі. Проходив її і постійно задавав собі питання: Як можна зробити настільки гарно? Я не вірю..
Crumbling Farum Azula - разом з Nokron і Raya Lucaria це одна за найкрасивіших локацій. Місто, яке знаходиться високо над землею, яке руйнується через торнадо і навколо якого кружляють дракони. На таку красу можна дивитися вічно. Вау.
Перейдемо до ґеймплею
IT'S REVOLUTION JOHNY! Вперше в соулсах від Міядзакі(Секіро не беру до уваги) додали стрибок! І це насправді достатньо розширює можливості гравця. По-перше можна більше досліджувати місцевості світу. Можна зістрибнути на такі краї, куди в попередніх іграх Міядзакі навіть і подумати не можна було, що туди можна стрибнути. Доводилось звикати мислити не типово для соулсів, короче кажучи треба було BROAD YOUR MIND. Ну і додали маунта на ім'я Торрент(хоча після Відьмака я всіх маунтів в іграх називаю Плотка) на якому можна подорожувати світом і також стрибати, але якщо стрибнете з великої(не дуже то блять і високої..) висоти, то помрете.
По-друге: нове комбо стрибок + удар, яке ДУЖЕ імбалансе, повторюю - ДУЖЕ. І це перший мінус як на мене. Але мінус не в тому, що це комбо є, а в тому що воно занадто імбалансне, воно наносить купу шкоди і багатьох ворогів стагерить, в тому числі і босів. В Елдені неймовірно велика кількість зброї, але зазвичай все зводиться до стрибок + удар, бо це найефективніша тактика. Звісно можна його просто не використовувати, але якщо воно є в грі і воно сильне, то чому ні? Сподіваюсь в наступних іграх, будь-то DS4 чи ER2 Міядзакі збалансує це нормально.
Щодо Ashes of War. Механіка цікава, прикольна, ефектна. Але я нею не користувався по причині грав білдом через дві катани, на які не можна накласти Ashes of War, тому більше нічого не можу сказати. Можливо при другому проходженні зможу розпробувати.
У порівнянні зі всіма частинами Dark Souls, Elden Ring взагалі НЕ ДУШНА гра. А якщо у вас є досвід в соулсах, то й ще досить проста. Звідси виходить те, що вона досить лояльна до нових гравців, власне це одна з причин, на мою думку, такої популярності гри. Єдина проблема - це початок гри в якому новий недосвідчений гравець може загубитися і не зрозуміти куди йти, але якщо справитися з цим початком гри 2-3 години, то далі буде все більш менш зрозуміло.
Квести
Квести в іграх Міядзакі зазвичай виглядають якось так: піди туди не знаю куди і принеси мені то, не знаю що. Елден не став виключенням, а квестів тут 36 БЛЯХА! Я коли дізнався, в мене щелепа відпала. Я за всю гру, дай боже, квестів 10 завершив. Я не знаю скільки часу треба витратити, щоб пройти це все самому без гайдів, але ДУЖЕ Й ДУЖЕ багато. Не люблю цей підхід, але що поробиш, такий шлях Міядзакі.
Мапа
Ще одне досить важливе нововведення це мапа. В цілому вона непогана, але є пару мінусів. Перший - це коли ти в бою(або гра вважає, що ти в бою) і Міядзакі не дозволяє відкрити мапу! Я дуже багато разів стикався з цим у грі і мене це нереально бісило. Якщо вже так хотілося заборонити гравцю робити телепорт в бою, то це можна було б зробити так, що мапу відкрити можна, а тп робити ні. Все дуже просто, Міядзакі-сан... Другий мінус - це досить неочевидні енкаунтери, а точніше як вони зображені на мапі. Бо наче дивишся на неї і нічого немає, а коли бігаєш і знаходиш щось, відкриваєш мапу і такий: ааа, он воно шо! До речі, скажу трохи про відкритий світ. Якщо брати в середньому, то він в принципі непоганий, not great not terrible. Але якщо порівнювати з грою 2015 року, а саме відьмаком, то він ну такий собі. Досить часто світ відчувається порожнім, я іноді бігав як дурник в надії щось знайти і це щось я так і не знаходив.
Складність
Я вже говорив що вона проста у порівнянні з Dark Souls і це так і є. Я можу впевнено сказати, що середня складність босів в DS3 > середня складність босів в Elden Ring. Навіть незважаючи на те, що на Маленію в мене пішло 4 години стріму і приблизно 70 спроб. І це я не враховував босів в підземеллях, бо вони ну дуже прості і майже всі проходяться з першої спроби. Чи погано це? Скоріше ні, чим так, але я б точно не відмовився від більш складних босів. Подивимось як буде з виходом dlc, можливо, ситуація зміниться на користь елдену.
Підсумок
Якщо ви незнайомі з жанром souls-like, але хочете спробувати пограти, то Elden Ring цілком непогана гра для початку. Незважаючи на всі значні і не дуже мінуса гра мені дуже сподобалася і я провів 124 години із задоволенням, точно планую її ще колись проходити і навіть не один раз.
Shotout to all my homies: Я не помирав тут від рандомного моба, який стріляє в спину перед шляхом до боса(привіт Манус), мене не душили великою кількістю мобів(привіт перевидання DS2), я не помирав велику кількість разів від кривої камери(привіт DS3)
Топ коментарі (8)
так хочется спробувати, але я навіть першого боса пройти не можу в ДС
В першому дс чи яка частина? Всі з чого починають, мені було дуже складно при першому проходженні дс2, але потім як втянувся так досі і не витянувся :D
Я Секіро колись пробував, першого жирного чувака який з'являється буквально в перші ~15 хвилин гри ледь пройшов, а потім коли побачив шо звичайні моби ресяться після твоєї смерті, то сказав "ясно, дуже складно, до побачення".
Не моє це пихтіти над грою, де над тобою завжди знущаються, особливо після робочого дня, особливо важкого 😤
А я проходив Elden Ring трохи більше шести місяців, бо грав ну дууууже по-троху, тому що моральний стан не дозволяв ввечері грати у шось складне 😅 Але гра дійсно класна і я радий, що в неї пограв.
А от Меленію я так і не зустрів чи не знайшов 🤷♂️ Не знаю, сумувати через це чи радіти 😆
завжди можна її на нг+ пройти)
У мене є задум пройти Elden Ring на НГ+, щоб побачити те, що я пропустив та добити всі досягнення) Тим паче, що до гри фанатська українська локалізація вийшла, тож буде ще приємніше грати)
З солсів пройшов тільки бладборн, більшість босів подолав з 1-3 разу, але якось мені не зайшло, тупо дрочилка, треба кожен рівень по 20 разів проходити щоб нафармити собі досвід, сюжету нема, камера крива, гру навіть на паузу не можна поставити. Не розумію популярності цих солсів. Крива дрочилка у відкритому світі від фромів - це шедевр, а така сама гра від іншої студії - лайно. Не знаю, може я чогось не розумію, але думаю солси не для мене.
Комусь вони подобаються комусь ні, тут кожному своє)
Фармити насправді не обов'язково, я наприклад жодного разу не фармив цілеспрямовано. В іграх від фромів цікавий лор, хоч і подача його специфічна. Класний візуальний стиль, левел-дизайн топовий, задоволення після перемоги над босом, якого довго намагався вбити ну і багато чого ще