Наступна частина ґайдів по грі Дворфами Хаосу.
Огляд економіки можна знайти ТУТ
Конвої - ще одна запозичена механіка, така собі міні-гра, що оригінально була представлена на старті третьої гри як Каравани Катаю. І якщо більшість елементів майже не відрізняються, то є і певні відмінності.
Починаючи з 5-го ходу кампанії за Дворфів Хаосу гравцям стає доступною ще одна вкладка - Military Convoys (справа внизу біля вкладки технологій та іншого). Це зовсім не обов'язковий елемент, але він має свої плюси та мінуси. Виглядає все приблизно так:
Що тут важливо:
- власні наявні ресурси для відправки (лівий верхній куток) - Золото і Озброєння (Armaments);
- вкладка активних конвоїв - гравці починають із 1 доступного (Жатан з 2), технологіями та другим рівнем Башти Жарр цю кількість можна збільшити;
- сама карта, де позначені проміжні і кінцеві точки шляху, а також ресурси, які вони обмінюють на даний момент, і кількість ходів, що потрібна для доставки. Якщо вибрати один із активних конвоїв - то карта відцентрується і покаже його коричневим прапорцем;
- таймер зміни ресурсів (правий верхній куток) - відлік до моменту, коли на шляхах буде інший тип обміну, про це трохи нижче.
Сам активний конвой можна знайти на карті і там буде щось такого типу:
Окрім юнітів власне дворфів Хаосу, тут будуть і інші, це власне відносно нова річ. Лорд-конвоїр має своє специфічне дерево навичок з іншими стартовими особливостями, доступу до яких звичайні лорди не мають. Також на панелі відображено вантаж, який вони наразі везуть до кінцевої точки.
Ці армії не коштують золота за хід. До них можна додати героїв (про це гра не говорить), які теж стануть безкоштовними у складі конвою, проте вони використовують ліміт героїв, тому на ранніх стадіях кампанії це не завжди доцільно робити, хоча й добряче так посилює військову міць.
Конвой може бути знищено і тоді його лорд гине, бо не має доступу до навички "безсмертя" на 20-му рівні. Це, мабуть, найбільший мінус, бо часом супротивника перемогти нереально. Що підводить до наступної частини.
Створення конвою.
Повертаємось до вкладки. Якщо ліміт активних конвоїв дозволяє - то натискається клавіша "Create New Convoy" і бачимо щось подібне:
У верхній частині відображені раніше найняті Майстри, якщо натиснути клавішу справа від імені - то буде видно і склад його армії. Повторний найм не коштує ніяких ресурсів і власне гра заохочує використовувати тих же Майстрів якомога частіше, проте це не завжди реально, неактивні тут позначені як ті, що повертаються до столиці.
У нижній частині - нові доступні майстри з фіксованими стартовими арміями та своїми унікальними рисами. Наприклад, тут є Ogre Controller, що бустить відношення фракцій Огрів на +20, що на ранніх етапах може бути дуже значущим і навіть різницею між війною та мирною дипломатією. Починають нові майстри з 1 рівня, це також піднімається технологіями.
Після найму майстра обирається точка, куди він прямуватиме. Тут враховується кілька факторів:
- обмін ресурсів. Є 3 типи обміну: Золото на Сировину, Озброєння на Робочу Силу, Озброєння на Золото. Попередньо згаданий таймер рандомно змінює тип обміну. Кількість вантажу можна регулювати стрілками;
- шлях і безпека. УСІ конвої, незалежно від стартової фракції, починають свій шлях із столиці - Жарр-Наґґрунда. Так як конвої є елементом стратегії непрямого управління (привіт, ігри Paradox'ів та різноманітні Majesty) - то гравець лише номінально ними керує, споряджуючи експедицію та обираючи шлях. Останній займає кілька ходів (від 3-х і до понад 10) і відображений на карті точками трьох кольорів: зеленого, жовтого та червоного. Це відображає відносну безпеку, тому шлях через територію ворога завжди вважатиметься більш небезпечним, ніж через союзницьку.
- унікальні предмети. Конвой, що вперше за кампанію досяг однієї з кінцевих точок на мапі, окрім зазначених попередньо ресурсів принесе також один із дійсно вагомих предметів. Вони закріплені за конкретними територіями, список можна глянути, наприклад, у цьому короткому відео від MercyTheMad (актуально для Immortal Empires, хоча предмети все одно будуть представлені):
Перші конвої зазвичай є сенс відправляти до Замку Дракенхоф незалежно від ресурсів, предмет звідти досить потужний для будь-якого лорда-чаклуна.
Також завершений конвой отримає одного з юнітів високого рівня ІНШОЇ фракції. Наприклад, від вампірів буде Варгульф, від норскійців - Мамонт і так далі. Юніти закріплені за конвоєм і передати їх не вийде, але на пізніх етапах гри армії конвоїв будуть виглядати як бродячий цирк, проте це досить весело.
Шлях. На кожній із точок може відбутися чи не відбутися одна з подій-івентів, опишу деякі з них:
- потенційна битва, перемога в якій дозволить скоротити шлях чи збільшити вантаж;
- найм додаткових бійців (тому ж власне і варто на кінець кожного ходу приберегти тисячу-другу);
- можливість пожертвувати одним із бійців чи частиною вантажу, щоб уникнути битви чи скоротити кількість ходів. Цим також не варто нехтувати, бо слабший чи менш навантажений конвой все одно краще, ніж повністю втрачений.
З лорної перспективи, наприклад, сутички з даві, тут вибір простий: битись або...битись. І до такого теж варто бути готовим.
Виграні бої та завершені перевозки підвищують рівень Майстра та військ, тому далі вони стають все сильнішими. Якщо виживуть, звісно. Звичайні противники теж можуть нападати на конвої, чим частенько займається Ґрімґор на старті кампанії прямо біля столиці, тому позбутися його варто якомога швидше. Інакше всі інвестиції будуть просто втраченими, а він ще й підсилиться.
Після завершення шляху конвой повертається додому, але очікувати його повернення не потрібно, бо у вкладці одразу ж можна натомість спорядити новий.
Поради:
- варто якомога швидше дістати побільше унікальних предметів, які доступні з різних шляхів, вони майже всі досить корисні для тих чи інших цілей;
- найголовніше убезпечити столицю (пізніше її фракцію можна буде конфедерувати через Башту Жарр, але загалом вона дуже пасивна і не реагує на ворогів під носом), інакше конвої будуть більше збитковими;
- можна вкластися у Індустріальну гілку технологій, де є кілька дуже ласих бонусів аж до додаткового юніта за завершений шлях (якщо зліва у рядок пошуку ввести "convoy", то всі пов'язані технології будуть підсвіченими):
- на ранніх етапах обмін Озброєння на золото є не надто ефективним, але часом може допомогти. На пізніх найкраще себе показує обмін золота на Робочу Силу, особливо, якщо немає активних бойових дій, а чисельність наявної недостатня для 100% виробництва Сировини;
- героїв найкраще додавати до конвоїв після отримання ними безсмертя на 20-му рівні (автоматично), тоді перемагати скриптованих чи реальних ворогів у бою буде суттєво простіше, а Дворфи Хаосу мають кілька шляхів підвищення стартового рівня героїв на всю фракцію (Житлові квартали Башт дають до +2, золоті шахти - до +1);
- новостворені конвої простіше пускати на короткі "зелені" шляхи, щоб швидше наповнити і прокачати, навіть якщо там не найкорисніший курс обміну наразі. Відправляти навіть високорівневий конвой через ворожу територію - це завжди ризик.
Надіюсь, це все допоможе краще зрозуміти суть та призначення конвоїв, бо гра далеко не все вдало пояснює. Особисто мені подобається те, як базову механіку караванів допрацювали та втілили у стилістиці Дворфів Хаосу. І хоча вся ця міні-гра зі спорядження та перевозки вантажів не є в жодному разі обов'язковою, але при правильному підході дає досить відчутні бонуси на різних стадіях кампанії.
Вдалої гри з новими знаннями!
І до зустрічі у світі Warhammer!
Найстаріші коментарі (0)