They say… curiosity killed the cat….
👉 "Без лиха з головою" aka In Sound Mind - це приклад того, як навіть на терені дешевих інді-хоррорів про біганину від невбиваних монстрів можуть народжуватися гідні проєкти, які є справжніми hidden gem'ами. Гра виглядає так, немов розробники замахнулися на великий проєкт на кшталт The Evil Within, але через брак достатньої кількості коштів були змушені піти на компроміс, водночас все ж таки не бажаючи відмовлятися від багатого геймплейного розмаїття, унаслідок чого маємо не черговий симулятор ходи з камерою та вбогими скрімерами, а цілком собі придатний коктейль із шутера, головоломки та психологічного трилера.
👉 Так, незважаючи на зазначений у Стимі жанр, це все ж таки більше трилер, ніж хорор, та й дешеві прийоми, на кшталт тих самих скрімерів, майже не використовуються, втім, у тих рідкісних випадках, коли гра все ж таки хоче налякати гравця, в неї це вдається на всі сто відсотків - як завдяки чудовій звуковій підтримці, так і за допомогою нагнітання атмосфери в найнесподіваніших місцях. При цьому назвати проєкт бездоганним я не можу, і справа не тільки в дрібних проблемах на кшталт багів і місцями кострубатого геймдизайну, а в загальній затягнутості гри. 12-15 годин для такого жанру це досить багато, незважаючи на цілісну історію з безліччю деталей і постійні нововведення в геймплеї останні епізоди все ще відчуваються затягнутими, і навіть самоіронія гри тут не допомагає.
❌ З технічною частиною не все так добре, як хотілося б. Оптимізацію можна було б зробити й кращою, тим паче що особливо видатною графікою гра похвалитися не може. Крім цього, враження псують баги, нехай вони й не заважають проходити основний сюжет, але ось із виконанням додаткових цілей, на кшталт збирання предметів, можуть завадити, особливо коли ці самі предмети провалюються під землю, а перезавантаження з чекпоінту не допомагає.
I wish this ending could have been a happier one.
✅ Головний герой гри - психолог Дезмонд, приходить до тями в підвалі будівлі, де розташований його офіс. Діставшись до кабінету, він з'ясовує, що потрапив у якусь дивну, спотворену версію реальності, а єдиний спосіб у всьому розібратися - прослухати записи бесід зі своїми пацієнтами, які незабаром після сеансів або загинули, або опинилися в лікарні. Намагаючись з'ясувати, на що ж страждав кожен із його підопічних і що з ним стало, Дезмонд починає збирати і прослуховувати касети із записами сеансів, у чому йому допомагає його кішка Тоня, яка несподівано для самого героя вміє говорити.
✅ На свій подив, герой незабаром з'ясовує, що всі пацієнти були пов'язані між собою, а до справи виявляється причетною велика урядова організація, яка давно займається різноманітними експериментами, втім, навіть це виявляється лише верхівкою айсберга. In Sound Mind - це одна з тих ігор, у яких фінальний твіст читається вже в перші години, але саме деталі і те, який шлях пройде герой, визначають якість історії. Це ж творіння успішно проходить подібне випробування, вміло вплітаючи історію кожного пацієнта з його страхами і проблемами в загальну канву і роблячи історію особистою для самого Дезмонда, приправляючи все це дрібкою грецької міфології та історіями про урядові змови.
Sit on the edge, stare into the void
Maybe you’re sane, maybe just paranoid
✅ Геймплейно це здебільшого адвенчура з головоломками і рідкісними елементами шутера. У розпорядженні Дезмонда під час гри опиняється цілий набір інструментів для найрізноманітніших цілей, що не втрачає своєї актуальності до самого кінця гри. Навіть звичайний ліхтарик, який можна знайти в кожному другому хорорі, тут реалізовано з розумом, унаслідок чого потрібно грамотно дозувати його використання і регулярно шукати батарейки, а світло може не тільки допомогти в проходженні локацій, а й здатне засліплювати ворогів, не кажучи вже про те, що в одній з глав він життєво необхідний.
✅ Утім, мій фаворит серед інструментів - уламок дзеркала. Дивіться самі: ми отримуємо його на початку гри для бою з босом, який не може дивитися на своє відображення, а тому уламок використовується як засіб захисту, крім того, ним можна розрізати поліцейські стрічки і, найголовніше, у відображенні можна побачити значно більше, ніж доступно простому оку, а тому дзеркало використовується в будь-якій незрозумілій ситуації, не кажучи вже про те, що з його допомогою можна знаходити і колекційні предмети.
✅ Решта набору теж вельми непогана - пістолет і дробовик для самозахисту, сигнальна ракетниця для боротьби з темрявою, респіратор проти отруйного газу, передавач для злому електронних пристроїв і чудо-таблетка, що вибухає під час контакту з деякими об'єктами, може використовуватися для принаджування ворогів або ж і зовсім виступає в ролі аптечки і бустера швидкості.
✅ Рівно така ж різноманітність присутня і в главах гри. Оскільки кожна глава відповідає певному пацієнту, відрізняються вони кардинально - в одному випадку це величезний торговий центр із дівчиною-примарою, яка соромиться свого обличчя, в іншому - явно натхненна пригодами Алана Вейка подорож до маяка і боротьба зі справжньою пітьмою, у третьому - покинута фабрика та пацієнт, у якого проблеми з контролем гніву, а в четвертому - і взагалі ліс і колишній військовий із ПТСР. Головний мінус тут у тому, що особисто для мене найкрутішим виявився саме перший розділ у торговельному центрі - як у плані атмосфери, так і геймплейно, а тому все інше виглядало лише як спроба досягти цієї планки.
✅ До речі, крім спорядження і припасів герой може збирати різні колеса, явно відпущені без рецепта, що, будучи зібраними в достатній кількості, дають змогу збільшити максимальне здоров'я, витривалість, стелс (що б це не означало) і швидкість пересування. Заховані вони всюди, а тому збір затягнеться на всю гру. Є ще й купа квестових предметів, але надовго в інвентарі вони не затримуються. Самі головоломки не особливо складні, але місцями вельми креативні, чого тільки вартий пошук коду від бункера в одному з розділів.
I am alive and I am in sound mind.
👉 Незважаючи на середню графіку, гра рясніє різними локаціями, а тому занудьгувати за час проходження не доведеться, хоча стандартні для жанру ліси і фабрики я б замінив на щось, що запам'ятовується краще.
👉 Як я вже сказав, звуковий супровід вельми атмосферний, кожна локація звучить по-своєму, чи то скрип гілок у лісі, чи то писк дверей у торговельному центрі, часто просто чудово вибудовує атмосферу. Але ще більше вражає музика, зокрема - платівки. У грі їх кілька, по одній на кожного пацієнта, і ось де The Living Tombstone, який займався музикою до гри, розкривається на повну, адже на кожній платівці не просто крута пісня, а й виконує її один із пацієнтів, розповідаючи таким чином свою історію. A Doll's House взагалі вище всяких похвал.
In Sound Mind - це:
👌 Можливість гладити кішку, 10/10, гра року
👌 Звичайний психолог під спідами
👌 Агент Веселковий
👌 Смертельний випадок дежа вю
👌 Me and the boys
👌 Медуза, Ікар, Мінотавр і Циклоп
👌 Можливість осідлати бика
👌 Alan Wake's Israel Nightmare
👌 Наприкінці покажуть мультик
Чудове поєднання атмосферного оточення, інтригуючої історії з різноманітними епізодами, приємного геймплею з розв'язуванням головоломок, просто чудової музики та можливості гладити кішку. Псує картину лише деяка затягнутість і нечисленні баги, загалом же це один із найкращих представників жанру за останні кілька років.
Діагноз - ШИЗОФРЕНІЯ!
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Останні коментарі (0)