Куток

Обкладинка для допису Кіберніндзя, смерть від одного удару і тетріс - огляд Ghostrunner
Дарк Валерійович
Дарк Валерійович

Додано • Оновлено

Кіберніндзя, смерть від одного удару і тетріс - огляд Ghostrunner

Ти - ідеальне поєднання коду та плоті

Для початку варто відзначити важливий факт, який сильно вплине на ваше сприйняття гри - Bladerunner Ghostrunner це продукт для певної, я б навіть сказав вузької, аудиторії, який завдяки своїй концепції, її реалізації, а також візуалу зміг дійти до аудиторії масової. Але, як ми знаємо, масова аудиторія виробила певні смаки, а тому, якщо щось не вписується в їхнє бачення ігор, то ми отримуємо негативні огляди з криками про нікчемний геймплей (привіт, Hellblade) або надмірну складність, одноманітні рівні, непотрібні здібності та відсутній сюжет (це вже наш випадок).

Опис картинки

Причому у випадку з Ghostrunner іноді доходить до абсурду і люди пишуть про те, що всі локації однакові, а гра ніяк не змінюється, але самі при цьому награють не більше кількох годин, не пройшовши навіть першого боса. Ну, і природно, що найбільше криків про високу складність, адже середньостатистичний геймер не звик до десятків смертей на одному рівні та необхідності вчитися на своїх помилках, а якщо це ще й не схоже на Dark Souls, то взагалі жах.

Опис картинки

Якщо ж ви не шукаєте якусь казуальну гріндилку, то продукт вас не розчарує, адже унікальне поєднання Hotline Miami, Katana ZERO, Mirror's Edge, та ще й у сетинґу кіберпанку з домішками постапокаліпсису - вибуховий коктейль, який вимагає блискавичної реакції, уміння як планувати, так і міняти план просто на ходу, а також грамотно використовувати оточення і власні здібності. А ще не зайвим буде вміння грати в тетріс.

Опис картинки

Гра досить непогано оптимізована і йде на моїй GTX 1060 без просідань з високими налаштуваннями. Утім, це стосується не всієї гри, а тому в Кібербезодні (місцева візуалізація мережі) ФПС просідатиме через використовуване оформлення та ефекти. До того ж і баги іноді зустрічаються, хоч це і не критично.

Людина, яка зробила вибір, коли їй сказали, що у неї його немає.

Опис картинки

Гра цілком присвячена геймплею, але сюжет був зроблений не просто для галочки, хоч і рясніє кліше. Унаслідок екологічної катастрофи планета стала непридатною для життя, і людство було змушене побудувати вежу-місто Дхарма, в якій і оселилися всі, хто вижив. Зрозуміло, стався класичний поділ на робітничий клас, що забезпечує роботу вежі і живе на нижніх рівнях, і еліту, яка влаштувалася на вершині і користується всіма благами і привілеями.

Опис картинки

Утім, незважаючи на протести робітничого класу, основний розкол стався серед еліти - Адам, архітектор, який створив вежу, був убитий своєю колегою (і дружиною) Марою. Разом із ним було знищено гвардію охоронців-гоустраннерів. Через 20 років останній вцілілий гоустраннер (він же GR-74), приведений до ладу силами опору, приходить до тями, і з ним зв'язується оцифрований Адам, який хоче покласти край тиранії Мари і врятувати людство.

Опис картинки

Більша частина сюжету подається через діалоги, які, до речі, враховують концепцію гри, а тому якщо ви померли під час розмови, то повториться лише остання фраза, а не весь діалог цілком, що не може не радувати.

Якщо ви копіюєте файл, чи відрізняється копія від "оригіналу"?

Опис картинки

Геймплейно це раннер з елементами слешера. Або ж слешер з елементами раннера. Або платформер. Або все разом. У ролі останнього гоустраннера нам доведеться паркурити, шинкувати ворогів, розв'язувати головоломки і битися з босами.

Опис картинки

Паркур нагадує Mirror's Edge - він більш казуальний в управлінні, але має багато можливостей, а тому біг і стрибки стінами, підкати, поїздки на аеротрассах (як у Bioshock Infinite), притягання до спеціальних точок за допомогою енергетичного батога та управління об'єктами на кшталт рекламних щитів доведеться використовувати постійно і комбінувати між собою.

Опис картинки

Коли платформна секція закінчується, настає час для бою, при цьому паркур нікуди не дівається і кожна арена пропонує щонайменше кілька способів обійти ворогів і застосувати будь-яку стратегію. Самі вороги різноманітні і крім звичайних хлопців з пістолетами є автоматники, що стріляють чергами, громили і самураї, які атакують у ближньому бою, мутанти-камікадзи, що вибухають, поліцейські дрони, роботи та інші слуги режиму.

Опис картинки

Кожен з них помирає від однієї атаки, власне, як і головний герой, а тому бій перетворюється на якийсь бойовий танець, під час якого герой гасає ареною на шаленій швидкості, відбиває катаною снаряди, ухиляється від атак і знищує ворогів одного за іншим.

Опис картинки

Крім своєї основної зброї - катани, зовнішній вигляд якої ще й можна змінювати, знаходячи нові скіни на рівнях, гоустраннер має у своєму розпорядженні чотири здібності, що дають змогу знищувати одразу по кілька ворогів або ж нацьковувати їх один на одного. Ці скіли вимагають енергії і можна проходити без них, але вони дають змогу сильно трансформувати геймплей.

Опис картинки

Ще хотілося б відзначити кілька примітних речей:

  • У грі миттєве відродження після смерті, внаслідок чого динаміка взагалі не падає.
  • Майже протягом усього проходження гра підкидає нових ворогів, геймплейні можливості або ситуації, тож нудьгувати точно не доведеться.
  • Прокачування являє собою окрему міні-гру, що нагадує тетріс, у якій потрібно розміщувати поліпшення-фігури на обмеженому за розмірами полі.
  • Вряди-годи сюжет повністю подається через діалоги, а колекційні предмети дають лише лор, без якого історія і так буде закінченою.
  • Боси досить непогані візуально, але геймплейно найскладнішим вийшов саме перший, тоді як сама Мара дуже передбачувана.

Опис картинки

Іноді жертви необхідні для загального блага.

Графіка це одна з причин, чому гра взагалі стала відомою, адже все виглядає досить сучасно. Безумовно, автори не мали величезного бюджету, та й оформляти локації доводилося з розрахунком на те, щоб геймплейні елементи на кшталт стін для забігів виділялися на тлі оточення, але навіть з урахуванням лінійних рівнів складається враження, що справді перебуваєш у мультикультурному та мультинаціональному (написи варіюються від китайської та англійської до російської) місті майбутнього. Як колірна гамма, так і рівень деталізації цілком гідний, а Кібербезодня і зовсім сяє всіма кольорами веселки.

Як і в Katana ZERO протягом всієї гри тут звучить синтвейв, що відмінно вписується в геймплей і виглядає як щось, само собою зрозуміле.

Опис картинки

Якщо забути про те, що це гра не для всіх, то в неї лише один мінус - злегка завищений цінник, утім, ключі за пару сотень гривень ніхто не відміняв. Загалом же це гідний продовжувач традицій Hotline Miami і Katana Zero, а також чудова робота на стику кількох жанрів, що вимагає продумувати свої дії і не боятися імпровізувати.

Підсумок – My name is Jack


Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім

Найстаріші коментарі (2)

Звернути
 
johnny_joestarovych profile image
Джонні Джостарович

Дуже крута гра. Вибив усі досягнення, вони не складні. Єдиний мінус гри це кібербезодня, яку незрозуміло навіщо додали.

Звернути
 
eyakens profile image
eyakens

Грав, цікава гра але з мінусів це те що читати субтитри під час такого швидкого геймплею-неможливо!

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!