It’s bullshіt, I did not hit her. I did nooot. Oh hi, Mark!
У 1908 році Генрі Форд винайшов конвеєр для більш швидкого виробництва своїх автомобілів, що справило величезний вплив на хід індустріальної революції та подальший розвиток суспільства. Через якусь сотню років слово "конвеєр" отримало негативну конотацію у сфері розваг, зокрема, ігор - ним почали називати серії, окремі ітерації яких мало чим відрізнялися одна від одної концептуально та геймплейно, а також створювалися здебільшого лише для легкого заробітку. Мені ж хотілося б поглянути на успішність подібних продуктів, але, зрозуміло, не у фінансовому плані, тут все досить очевидно, а в плані оригінальності.
Мене цікавить наступний аспект - чи може серія ігор, будучи конвеєрною, зберігати високі стандарти якості та загальну підтримку гравців, не скочуючись водночас у відверту казуальщину на кшталт "пошуку предметів", де вирішує здебільшого тільки скіл художника. Таке питання виникає, коли я дивлюся на серію The Room, яка, безсумнівно, є конвеєром і, при цьому, примудряється отримувати вкрай високі оцінки - навіть найбільш "провальна" частина серії має 96% позитивних відгуків, що для багатьох є недосяжною вершиною.
Спочатку зародившись на мобільних пристроях, ігри серії поступово відвідали і ПК, отримавши при цьому поліпшену графіку, водночас перші три з них пов'язані загальним сюжетом, події ж четвертої розгортаються в тому самому всесвіті та мають безліч схожих елементів, а якщо говорити про формат гри, то це щось середнє між першою і третьою частинами: у нашому розпорядженні все ще кілька кімнат маєтку, як це було в "найпровальнішій" грі серії, але формально все це - лише підпростори моделі будинку, тож на виході виходить прокачана версія "китайської скриньки" з оригінальної гри.
Я прочитав книжку про мене, читаючого книжку, яку я читаю. Дивне відчуття.
Дія розгортається на початку 20-го століття (якщо точніше - 1908 року), а протагоністом гри виступає якийсь детектив, який розслідує зникнення подружньої пари Едварда й Абіґейл Локвуд у їхньому маєтку та, паралельно із цим, на замовлення своїх таємничих наймачів із якогось Ордену шукає в домі результати наукової праці глави сімейства - знайомий нам за попередніми іграми серії елемент "Нуль". Як стає відомо згодом, Едвард проводив дослідження з видобутку "нуля", залучившись підтримкою того самого Ордену, на який нині працює наш детектив, але в певний момент все зайшло занадто далеко.
Оповідання зазнало деяких змін, тепер історія подається як через щоденники сімейної пари, так і через рідкісні видіння минулого, щоправда, на відміну від тієї ж третьої частини, де було кілька кінцівок, тут фінал лише один, о може бути доробком на продовження або подальше розширення всесвіту.
Пастка, яка настільки невідчутно, поступово спрацьовує, настільки божественна, що жертви не помічають її до кінця.
Геймплейно це все та ж стара добра The Room, де нам доведеться розв'язувати десятки різноманітних головоломок, отримувати в процесі цього предмети, які будуть використані для доступу до інших головоломок, відкривати нові кімнати маєтку і досконально все вивчати. Насамперед зазначу те, що гра стала трохи легшою порівняно з попередніми частинами. Може, звісно, позначається мій особистий досвід проходження трилогії, але це було давно, та й у головоломки я граю нечасто.
Другим аспектом, вартим уваги, стане той факт, що тепер розподіл на глави не такий чіткий, і нам зараховують лише пройдені кімнати, що іноді відбувається в хаотичному порядку, адже замість того, щоб досконало дослідити одну кімнату, "закрити" її й узятися за наступну, нерідко доводиться бігати туди-сюди, як того вимагають ключові предмети, таким чином одночасно для дослідження можуть бути доступні дві, три, а то й чотири кімнати. Крім того, кінцева мета в кожній кімнаті доволі чітка - знайти й забрати особливу коробку, після чого кімнату буде захоплено таємничою "лавкрафтівською" (ну, чи хентайною) сутністю.
Власне, як ми дізнаємося за сюжетом, лише завдяки дружині вченого, яка зуміла надурити сутність, вона і змогла лише розповсюдиться по моделі будинку, але не за її межами. До слова про модель - взаємодіяти доведеться і з нею, знаходячи і встановлюючи відсутні елементи та відкриваючи таким чином нові кімнати, серед яких знайшлося місце кухні, робочому кабінету, кімнаті з дивинами, морській кімнаті, японській кімнаті... загалом, як ви зрозуміли, кімнат тут достатньо.
Нікуди не поділася і фірмова особливість серії - окуляр і взаємодія зі світом за допомогою його використання. Тепер він має ще стильніший вигляд, а його застосування так само відкриває нові елементи в, здавалося б, звичному тривимірному просторі. Утім, розробники зайшли далі, ніж зазвичай, а тому в цій частині на нас чекають справжні просторові матрьошки і, приміром, подорож морським дном усередині моделі субмарини, яка, своєю чергою, розташована усередині моделі будинку, - це далеко не найнезвичніше. Система підказок, до речі, на місці, і чудово допомагає, якщо ви не знаєте, що робити далі.
Спокушені загадками нового світу мандрівники стають легкою здобиччю. Замок практично зламаний, але чи завершиться моя подорож? Чи я лише черговий наївний мандрівник?
Візуально гра виглядає як і інші частини - чудово. Особливості обраної епохи дають змогу як показати оздоблення, притаманне 20-му століттю, так і додати в інтер'єр елементи наступаючої індустріальної епохи та століття великих відкриттів із характерними елементами, будь то парові пристрої, чудернацькі предмети, зібрані в різних куточках світу, предмети мистецтва або ж джерело натхнення самих розробників - східні скриньки з секретами. Графіка має гідний вигляд і походження гри на ній особливо не позначається.
Звуковий супровід частково перекочував з попередніх ігор серії, хоч і був злегка доповнений - тут вам і невеликі озвучені фрагменти, і нові звуки оточення.
The Room 4 - це:
👌 Томмі Вайсо
👌 Золотий перетин і сталева куля
👌 Звичайна японська пагода з каверзою
👌 Магічний четвертий вимір всередині моделі будинку всередині моделі будинку всередині....
👌 Ціла сільничка Лавкрафта
👌 Дві столові ложки божевілля
👌 Ключі, які ви навіть не знайдете в реальному житті
👌 98% позитивних відгуків в якості камбеку
👌 Страх і ненависть у ляльковому будиночку
Гідне продовження чудової серії головоломок, яка навіть до четвертої гри тримає високу планку якості, і може похвалитися ще більшою кількістю оригінальних загадок і відмінним візуалом. Не будучи прямим продовженням попередніх ігор, вона чудово підійде людям, які тільки починають знайомство із серією.
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Топ коментарі (1)
Треба буде спробувати на iPad. Зараз першу частину віддають за 1 долар.