Одного разу сумний чоловік прийшов у магазин, щоб купити собі краватку...
👉Ходить легенда, що раз на 20 років на світ виходить культова гра у формі ізометричної РПГ, головний герой якої страждає на амнезію і разом із гравцем намагається докопатися до таємниць свого минулого або ж поховати їх і почати нове життя. У 1999-му році цією грою була Planescape: Torment, а зараз прийшла черга і Disco Elysium. Якщо ж без жартів, то молодій естонській студії ZA/UM вдалося майже неможливе - будучи інді-студією, вони створили по-справжньому велику гру, що може позмагатися, і вельми успішно, не тільки з багатьма сюжетними іграми, а навіть і з книжками, а потрапляння Disco Elysium на обкладинку журналу Time як однієї з головних ігор за останнє десятиліття є більш ніж заслуженим.
👉Що ж робить гру такою значущою і чудовою? По-перше, неймовірної якості та опрацювання текст, який у наші дні майже не зустрінеш в іграх, причому навіть більшість візуальних новел, які, здавалося б, ближче до книжок, ніж жоден інший жанр, поступаються цьому творінню. По-друге, свіжий і оригінальний погляд на РПГ елементи в іграх загалом, завдяки якому DE має одну з найнеймовірніших систем навичок в іграх. По-третє, сам сюжет, у якому, немов у блендері, змішалися як проблеми суспільства, на кшталт фашизму, комунізму, расизму, відновлення після війни тощо, так і особиста трагедія головного героя вкупі зі спробами згадати себе, а також безліч колоритних і детально опрацьованих персонажів.
Принеси диско в цей світ!
👉Світ Disco Elysium з одного боку дуже схожий на наш, до такої міри, що навіть здається його гротескною пародією, з іншого ж - вельми сильно відрізняється. У ньому давно настало третє тисячоліття, більшість населеного світу об'єднана під прапорами Коаліції, яка прагне розвитку і миру в усьому світі (навіть якщо доведеться застосувати силу), а люди навчилися переміщатися між островами, з яких і складається світ, уникаючи згубного впливу сірості - місцевої аномалії, що є головним болем будь-якого фізика. Водночас науково-технічний прогрес зупинився на мото екіпажах, радіо та примітивних комп'ютерах, а революція, що сталася півстоліття тому під проводом комуністів, і повалення монархії перетворили колись квітуче місто Ревашоль, в якому і розгортаються події, на руїни, і навіть через 50 років пам'ять про минулі події жива.
👉Ось у такому світі прокидається наш протагоніст. З'ясовується, що його, як детектива й офіцера поліції, викликали розслідувати вбивство, але за вихідні він примудрився допитися до такого стану, що не тільки забув, хто він такий, а й навіть не знає, де і в якій реальності перебуває. На щастя, працювати герою доведеться не самому, а з напарником - лейтенантом Кімом Кіцурагі, надісланим з іншої дільниці. Що робити далі - стати зразковим детективом і розслідувати справу, піти в запій, стати безхатькопом або перетворитися на зірку диско - цілком залежить від гравця.
👉Величезним плюсом є те, що багато квестів взаємопов'язані, а їхній результат далекий від передбачуваного, саме тому організація клубу рейверів під назвою "Disco Elysium" у покинутій церкві може призвести до виявлення двохміліметрової дірки у світобудові, а пошук таємничого виду комахи на прохання послідовників псевдонауки може обернутися переосмисленням фізичних законів світу і ролі людини в них.
👉Взагалі, хотілося б провести паралелі з іншим художнім твором - серіалом "Справжній детектив". Незважаючи на те, що в обох із них нам пропонують заплутану детективну історію з безліччю несподіваних поворотів, у центрі перебуває не таємничий убивця, а сам головний герой і зміни, які відбуваються з ним. Як і Раст Коул, наш головний герой намагається насамперед розібратися в собі, а тому навіть знайдений злочинець - це лише ще одна деталь, що вплине на його образ і ставлення до життя, але аж ніяк не кінцева мета.
Іншим людям буває сумно, але не так, як тобі, ти занадто довго залишаєшся в депресії. Поки не починаєш давати своїм думкам імена і розмовляти з речами...
👉Геймплейно це ізометрична РПГ із квестами, ключовими предметами, інструментами для взаємодії з оточенням і одягом у ролі екіпірування, що дає різні бонуси до характеристик. Від інших РПГ Disco Elysium відрізняє одна незвична деталь - у грі взагалі немає боїв у звичному вигляді та всі важливі події відбуваються всередині діалогів і монологів. Цьому сприяє унікальна рольова система, що складається з 24 навичок інтелектуального, фізичного, психічного і фізіо-моторного характеру. Під час гри трапляються активні та пасивні перевірки навичок, які кардинально впливають на ухвалені рішення, а їхній успіх залежить від ступеня прокачування тієї чи іншої навички та різних умов.
👉При цьому кожна з навичок - це не просто числовий показник, а чи не окрема особистість, яка радить, застерігає або наставляє: Авторитет вимагає встановлювати свою владу в кожній ситуації і ставити нахаб на місце, Енциклопедія постачає знання про світ, Електрохімія добре знається на наркотиках і не проти їх спожити, Тремтіння встановлює єднання з містом як окремим організмом, Візуальний аналіз відновлює перебіг подій та укупі зі Сприйняттям допомагає шукати докази, Поліцейська хвиля дає знання про те, що в цей момент роблять інші служителі закону і про що вони думають, Внутрішня імперія виводить свідомість за межі звичного світу (і спойлерить сюжет), Драма визначає ступінь чесності оточуючих, Сила волі допомагає не збожеволіти... Кожна навичка унікальна, а всі разом вони представляють щось на кшталт ради в голові героя і навіть можуть спілкуватися і сперечатися між собою.
👉Крім навичок є й думки, на які герой натрапляє під час гри, спочатку "обмірковує", а потім доходить висновку, який приносить йому постійні бонуси у вигляді очок навичок або додаткового досвіду, що впливає на певні аспекти гри.
Чесно кажучи, тобі просто доведеться прийняти той факт, що ти не можеш зайти в кожні двері.
👉Не маючи величезного бюджету ZA/UM змогли, тим не менш, створити гру з візуальним стилем, що вкрай запам'ятовується і наче зійшов з полотна художника-постмодерніста, будь то портрети персонажів або візуалізація думок протагоніста. Сама картина міста, з його напівзруйнованими будинками, слідами бомбардування і закритими заводами чудово передає атмосферу післявоєнного часу.
👉У цьому на допомогу візуалу приходить і звуковий супровід, який на всі 100% виконує свою роль у створенні атмосфери, чи то меланхолійні мотиви в рибальському селі, чи то спокійна музика в Whirling in Rags. З озвученням же все вийшло не так добре, як у плані рішень, на кшталт озвучення оповідача і всіх 24 навичок однією людиною, так і в плані виконання.
💊 Disco Elysium - це:
👌 Найкраща у світі краватка
👌 A real comminist ushanka
👌 Гомосексуальне підпілля
👌 РПГ з бюджетом у 500 тисяч реалів
👌 Стабільний заробіток на зборі пляшок
👌 Класична куртка "Сцяний п***р"
👌 Караоке в стилі Якудзи
👌 Куно™
По-справжньому велика гра, з чудово опрацьованим світом, прекрасною, до естетичного оргазму, англійською мовою в текстах, яскравим, запам'ятовуваним візуалом, атмосферним саундтреком і не менш захопливою історією. Гадаю, саме такі творіння деякі люди називають словом "шедевр".
Підсумок – Lost in liquid nights at whirling disco lights
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Найстаріші коментарі (6)
Навряд ZA/UM зможуть зробити ще один подібний шедевр. Пам'ятаю, коли вперше проходив, то зробив собі хирлявого розумника, якого "схопив кіндрат" прямо на стартовому екрані, коли я намагався зняти краватку з вентилятора. Вже тоді стало зрозуміло, що гра геніальна. =)
Мені здається, такі ігри штучні, ручна робота, їх не вийде створювати в великих об'ємах)
може, і зможуть, якщо розробники виграють суди і зможуть нормально творити далі
Fuck does Cuno care? - цитати великих людей.
А якщо серйозно, то геніальна гра, давно я не отримував такого захвату від гри і можливостей які вона дає.
Побачила "Куно™" - рука одразу потягнулась ставити вподобайку.
Дякую за статтю, аж захотілось знову пограти =____=
Чудове нагадування підтягнути рівень англійською до насолоди тамтешньою оповіддю