Якого дідька ти до мене лізеш? Не сиди на своїй чахлій сраці, а біжи вбивати титана!
👉 Колись я не любив роуглайки і роуглайти. Мені не дуже подобалась концепція того, що після кожної смерті треба починати спочатку якщо й не все, бо в роуглайтах прокачка все ж зберігається, то принаймні багато. Однак і повертатись до вже пройдених ігор, де весь процес зберігався, мені не дуже хотілось. А потім в 2019 році я зіграв в Hades. Звісно, я трохи грав в рогалики до цього, але саме гра Supergiant Games змінила моє ставлення до жанру, завдяки чому в послідуючі роки я зіграв в Dead Cells, Curse of the Dead Gods, Enter the Gungeon, Darkest Dungeon, Slay the Spyre, Skul та багато інших, включаючи новомодні vampire survivors-like чи як їх ще назвати.
👉 При цьому я не можу назвати оригінальний Hades еталонним рогаликом, бо якщо сюжет і естетика там були відмінні, то до геймплею виникали питання, а тому рішення Supergiant Games про створення сиквела, при тому, що вони ніколи не робили продовження своїх ігор, я сприйняв неоднозначно, оскільки було неясно, чи буде проведена якась робота над помилками і взагалі чи буде кінцевий продукт відмінним від великого DLC. Однак підкупало як мінімум те, що студія прислухалась до української спільноти, котра ще в кінці 2022-го просила про додавання української локалізації, і таки додала її вже в ранньому доступі, за що окремо варто подякувати і Богдані Вознюк, котра фактично самотужки переводила такий чималий об’єм тексту.
👉 Чи став в результаті Hades 2 повноцінним сиквелом, а не великим доповненням до оригіналу? Так. Чи змогли Supergiant Games навіть покращити сюжетну оповідь в жанрі, що наче не призначений для цього? Теж так. Чи вдалося авторам уникнути всіх тих проблем, що були в оригіналі і псували ігровий досвід? От тут вже, на жаль, не зовсім.
Дозвольте спитати, принцесо: ви вже колись помирали?
🎭 Історія Hades 2 розгортається через роки після подій оригіналу, а головною героїнею виступає Меліноя - донька Аїда та Персефони і, за сумісництвом, сестра Загрея - протагоніста першої гри. Щоправда, про свою сім’ю вона майже нічого не знає, оскільки невдовзі після її народження на дім Аїда напав титан Кронос, якому вдалося звільнитись із безодні Тартару. Хоч і маючи родинні зв’язки з Аїдом (якому приходиться батьком) та старшими олімпійцями, Кронос не має особливої любові до своїх нащадків, а тому захоплює Підземний світ та навіть починає войну з Олімпом.
🎭 Меліноя ж, врятована і вихована відьмою-богинею Гекатою, все своє життя готувалась до того, щоб вбити титана та врятувати свою родину, а тому із Роздоріжжя, схованого від очей мешканців як підземного так і наземного світів, щоночі відправляється на пошуки шляху в Тартар, щоб дістатися дому свого батька та помститися титану часу. В цій подорожі вона не одна, а тому крім олімпійців, що пропонують свої дари, їй також буде допомагати сама Геката, тактик Одісей, передвісник біди і син Нікти Морос та інші персонажі, з якими можна буде поспілкуватись як на Роздоріжжі, так і в різних частинах підземного світу.
🎭 Якщо порівнювати сюжет сиквелу з оригіналом, то він набагато швидше чіпляє своєю простотою і, водночас, змушує шукати відповіді на купу запитань стосовно нинішнього порядку речей, і, що, певно, найголовніше, піднімає ставки, оскільки якщо Загрей після кожної смерті починав все знову, то Меліноя навчилась рятуватись в тіні коли втрачає сили, а тому фактично і не помирає взагалі, та й загрожує їй справжня небезпека, а не просто роздратований батько, якого відірвали від справ. В цьому плані вже ранній доступ показує покращений підхід до історії а тому, сподіваюсь, сюжет загалом вийде ще кращим ніж в оригіналі.
Дівчинко моя, неможливо повернутись назад! Час рухається тільки уперед. І лиш я визначаю його стрімкість.
🍺 Основа геймплею залишилась вже знайомою - проходимо кілька біомів один за одним, в більшості кімнат б’ючись з ворогами та обираючи дари олімпійців, що підсилять наші здібності чи нададуть нові, і різні предмети, що як впливають на героїню, наприклад, збільшуючи її максимальне здоров’я, так і просто приносять ресурси. В кінці кожного біому нас чекає бос, а якщо зможемо дійти до кінця і перемогти самого Кроноса то забіг скінчиться і можна буде повернутися в хаб. Щоправда, ми також повернемося туди і в разі смерті, але як би там не було - нас завжди чекатиме щось нове, якщо і не нові відкриті можливості чи ресурси, то принаймні діалоги з дружніми персонажами.
🍺 Весь цей кістяк вже був в оригіналі, але тут до нього додали чимало деталей - метапрокачка віднині здійснюється через казан, де можна варити зілля і проводити обряди, щоб відкривати нові геймплейні можливості та навіть розширювати світ гри (адже тепер в забігах вам доступне не тільки підземне царство, але й поверхня), особисті характеристики Меліної качаються через відкриття аркан, де треба грамотно розпоряджатись обмеженою кількістю карт, збільшувати їх ліміт та покращувати ефекти, віднині необов’язково йти в забіг наодинці, адже можна взяти з собою якогось фамільяра, наприклад жабу, що не тільки атакуватиме ворогів і добуватиме ресурси, але й збільшуватиме максимум ХП героїні.
🍺 Видів же ресурсів стало більше, тепер для їх добування є окремі інструменти, а серед можливостей використання можна зокрема зустріти власний огород, де можна садити різні рослин, або Нову Пошту від Харона. Це вже не говорячи про покращення в бою, де біг став більш корисним, кидання каменю замінили на прокльон із зоною знерухомлення ворогів та й всі атаки нині можна підсилювати за рахунок магії, тоді як вибірка богів і богинь дещо змінилась і тепер можна зустрітися з Герою або Гефестом.
🍺 Втім, не все в грі ідеально і дві головні проблеми оригіналу перекочували в сиквел майже без змін. Перша - це клікерність Hades. Які білди б ви не збирали, в результаті все зводиться до того що ви будете заклікувати ворогів однією, двома, максимум трьома кнопками, що дещо оказуалює гру і псує відчуття від ігрового процесу. Друга проблема полягає в тому, що Supergiant Games досі не навчились робити адекватне підвищення складності для тих, хто вже пройшов гру, і, на відміну від, приміром, збалансованих клітин боса в Dead Cells, пропонують гравцям самостійно накидати черепів до того моменту, поки все стане просто неіграбельним, адже комбінації певних модифікаторів банально ламають гру, забираючи все задоволення від ігрового процесу через абсурдні челенджі.
Стара незавершена картина… не зводь із неї очей. Не забувай, що той титан у тебе вкрав.
🎨 Візуал гри, як і варто було очікувати, просто чарівний, врешті-решт розробники ще задовго до першої Hades довели, що вміють робити ігри з прекрасним арт-дирекшеном, а тому всі персонажі виконані досить стильно а локації, попри ізометрію, радують купою деталей, не говорячи вже про саме розмаїття місць, які можна буде відвідати, та ворогів на них.
🎷 Звуковий супровід в Supergiant Games ніколи не поступався візуалу, тому, закономірно, і тут нас очікують чудові мелодії в битвах і не тільки, та що вже говорити, якщо навіть один із босів це буквально музична група, з якою ви б’єтесь під час її концерту.
Hades 2 – це:
👌 Відьомські будні
👌 Все ще найкращий симулятор побачень
👌 Press Triangle to win
👌 Концерт того самого гурту, популярного серед моряків
👌 Жаба на всі випадки життя
👌 Можливість побудувати білд довкола удару в псіну
👌 Running feat. Melinoe
🔷 Як сиквел гри від студії, що ніколи не робила сиквели, Hades 2 навіть в ранньому доступі здатен не тільки позмагатися в якості з повноцінною оригінальною грою, але й запропонувати дуже багато нового контенту і цікаву нову історію, та ще й все це можна отримати українською мовою. Хоча, на жаль, деякі проблеми оригіналу нікуди не зникли, а тому гру з одного боку оказуалюють підходом до боївки, а з іншого - ламають баланс відверто нечесними модифікаторами. 🔷
🔰Діагноз – Смерть Кроносу!🔰
Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім
Найстаріші коментарі (0)