Куток

Обкладинка для допису 4 критичні помилки, що робив при релізі у Steam
Ternox для Статті для інді-розробників

Додано • Оригінал на indie.com.ua о

4 критичні помилки, що робив при релізі у Steam

Було би прикольно якби на розробці гри усе закінчувалося. Типу, доробив гру, випустив – і ти мільйонер.

Але нажаль це так не працює. Коли випускаєш гру на якусь платформу, то треба працювати за правилами цієї платформи. Звісно можна боротися, брикатися та казати що платформа вам щось винна і вона не хоче просувати вашу гру, але це нічого не дасть, а момент вже буде упущено.

Тож сьогодні поговоримо про реліз у Steam. Я не великий майстер релізів, та навіть не маю ніякого повноцінно успішного релізу у Steam. Саме тому я краще буду радити вам як не робити, бо у цьому я встиг набити шишок.

Тому, ось вам перелік з чотирьох моїх помилок, які я не раджу вам повторювати за мною.


Що я робив не так?

1. Випускав гру одразу після того як створював сторінку та проходив усі перевірки.

Створюйте сторінку не перед релізом, а мінімум за півроку до релізу, краще навіть за рік-два, щоб збирати вішлисти.

Вішлісти – це головне. Хто не зрозумів я про список бажаного ( Wishlist ). Коли людина додає вашу гру до списку бажаного, то на релізі вона отримає лист на пошту про те, що ваша гра вийшла.

Але важливі вішлісти по іншій причині. Це частина алгоритмів Steam, яка вирішує кому показати вашу гру. Якщо у гри багато вішлістів то Steam буде багато показувати цю гру людям.

Також якщо у вас багато вішлістів ваша гра потрапить у список “популярні майбутні ігри”, що знову сильно збільшить вішлісти. Так, це тупо, але Steam працює по принципу: чим гра популярніша, тим ще більш популярною її буде робити Steam.

Потім ця велика кількість бажаючих купити гру на релізі дає буст покупок. А чому це важливо дізнаєтесь у наступних порадах.


2. Не брав участь у фестивалях.

Тричі на рік Steam проводить фестивалі майбутніх ігор. Приблизно один взимку, інший влітку та третій восени. За їх датами треба слідкувати, але якщо ви зареєстрований партнер Steamworks то ви напевно отримаєте лист з запрошенням на такий фестиваль.

Цей фестиваль знайомить гравців з майбутніми іграми, тому щоб вам взяти участь необхідно :

а) Запустити сторінку своєї гри у Steam (не реліз гри, просто сторінка з Coming soon);

б) Вчасно подати заявку на фестиваль;

в) підготувати демо-версію своєї гри.

Додатково про підготовку до фестивалю я напишу окремий пост. Бо зараз поки подаватися нема куди, найближчий фестиваль буде у жовтні, а заявки вже не приймаються.

Тому я раджу створювати сторінку якомога раніше, щоб бути готовим у будь який момент податися на фестиваль. Без участі у фестивалі краще взагалі нічого не релізити.

Докладніше про фестивалі я написав у наступній статті.


3. У день релізу я просто дивився на циферки продаж і більше нічого.

Перші дні релізу це ваше все. У день релізу намагайтеся зробити так, щоб якомога більше людей купило вашу гру. Для цього допоможуть додавання у список бажаного, про що я написав вище, і, звісно ж, маркетинг та реклама вашої гри. Оскільки ми інді без грошей, то для вас це соцмережі, реддіт та усі інші місця, де ви можете написати про свою гру.

І звісно про все це вже пізно згадувати у день релізу. Ведення соцмереж це постійна робота, якою треба займатися протягом усієї розробки.

Віднесіться до цього серйозно, бо знову ж таки, це частина алгоритмів Steam. Якщо гра приносить багато грошей у перші дні, то Steam буде більш охоче показувати новинку гравцям. А якщо вже все зовсім добре, то гра потрапить на голову сторінку у “ популярні новинки “. Це ваша мета, якої треба досягнути – потрапити у цей список популярних новинок. Десь у цей момент Steam вже вважає вашу гру успішною тому буде ще не раз до неї повертатися і радити її іншим користувачам.


4. Не встигав випустити гру у запланований день релізу.

Не пропускайте день релізу. Десь за місяць до вказаної вами дати релізу Steam пришле лист, у якому скаже підготувати гру, або посунути дату, бо якщо ви цього не зробите то більше не зможете. Саме у цей момент треба змінювати дату релізу, якщо ви не впевнені що встигнете.

Чим це погано?

Якщо зміну дати заблокують, а ви не готові до релізу, то на сторінці буде написано що лишилося 2 дні до релізу, потім один, потім “лишилося менше години”, але оп і реліз не відбувається. Але це не найгірше. Найгірше що перед релізом гра отримує певний “буст” віл Valve, бо гра піднімається у списку майбутніх релізів. Так от ви втратите потім таку можливість отримати буст безпосередньо перед релізом, та отримаєте його коли не будете до нього готові.

Тому слідкуйте за запланованою датою релізу.


Що ж, це все далеко не вичерпний перелік дій, які вам треба або не треба робити. Але хоч це буде базою, якщо ви зовсім не розумієте що і як робити.

Зараз ці свої знання я буду використовувати на нових релізах. Вже зараз моя гра має більше 10000 вішлістів у Steam та деяку увагу у пресі. Як це так вийшло я напишу ще окремо.

Підписуйтесь на телеграм-канал, щоб не пропустити нові пости.

А ще є:

Чат Український інді геймдев у Telegram

Твіттер-спільнота українських інді-розробників

Топ коментарі (0)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!