Куток

Обкладинка для допису Northgard - дослідження стилю
Maryna Moroz
Maryna Moroz

Додано

Northgard - дослідження стилю

Привіт, котики 👋

Сьогодні я би хотіла поговорити з вами про таку річ, як стиль в малюванні. Що це таке? Загальне визначення, яке я вивела для себе, добре пошукавши інформацію у віртуальному (і не тільки) просторі, наступне: стиль художника – це сукупність тем, ідей, характерів та конфліктів, які він зазвичай зображує. Його власний підхід до малювання, базований на досвіді, особистих поглядах та улюблених технічних прийомах. Одним словом – це його впізнаваність.
А тепер переходимо від загальних фраз до конкретики. Особистий стиль кожен з нас здобуває поступово, власними методами та постійною практикою. Думаю, в майбутньому я краще вивчу питання та зберу для вас основні поради та прийоми на цю тему. Але зараз нас цікавить саме візуальний стиль проектів. Конкретно – відеоігор. Ще конкретніше – їх персонажів (а ви як думали? 😁)
Тож основне питання – як навчитись малювати персонажів у стилі конкретного проекту?
* Бажано на стільки круто, щоби розробники самі прибігли та довго вмовляли приєднатись до їх команди 😂
Я поділюсь із вами власним методом вивчення стилю, який використовую вже протягом кількох років. Поїхали 😉

Припустимо, у вас несподівано з’явилось непереборне бажання закинути рожево-няшну гру для мобілочки, над якою ви працювали, та піти малювати Dark Souls. Або навпаки (я не засуджую, маєте право 🙂). З чого розпочати? Звісно ж, із підбору референсів. В моєму випадку, я взяла гру Northgard. Швидкий пошук по ArtStation – і ми стикаємось із першою проблемою. Ціла гора картинок. Здається, вони всі подібні, але ні. Не зовсім. Якщо уважно придивитись, ви побачите концепти, офіціні ілюстрації, фан-арт, обкладинки, 3Д моделі (для топдаун ігор ще й зі зміненими пропорціями) та купу всього іншого. І що обрати?
Враховуючи наш намір навчитись відтворювати саме стиль гри, а не маркетингових матеріалів до неї, я раджу зупинитись на офіційному концепт арті. І чим більше різних персонажів вдасться знайти – тим ліпше. Найкращі місця для пошуку – портфоліо художників, що працювали над проектом, та артбуки.
* Тут теж треба враховувати одну особливість. Дуже часто концепти робить ціла команда і їх фінальний вигляд може трохи відрізнятись. Але не так сильно, щоби вийти за рамки стилю. Просто майте не увазі.

Опис картинки

Обравши основні приклади, переходимо до “улюбленого” етапу більшості художників – розрахункам 😬
Нам потрібно визначити характерні риси конкретного стилю. Для цього треба зрозуміти які принципи використовували при його створенні. Що саме збільшували, чи зменшували. Як змінювали пропорції. Порівняйте персонажів, яких ви знайшли, зі стандартними розмірами людини. Не бійтесь малювати основні форми прямо поверх рефів. Чим краще ви розберетесь із нюансами на даному етапі, тим менше вірогідність, що доведеться повертатись та переробляти.
Основні особливості персонажів Нордгарду – їх приземкуватість, доволі широкі кінцівки, велика голова та кисті рук, укорочений тулуб. Взявши за основу розмір голови, можна легко вирахувати співвідношення інших частин тіла, та зрозуміти потрібні пропорції. Якщо збираєтесь малювати в обраному стилі й надалі, раджу зробити собі табличку. Виписати туди всі ключові характеристики на майбутнє. Так, це не на стільки цікаво, як, припустимо, малювати бліки та світяшки на фінальній ілюстрації, але подібна табличка сильно спростить вам життя у майбутньому. Більше того, спираючись на неї, ви потім зможете намалювати персонажа іншої раси, або віку, не “випавши” зі стилю.
* І, будь-ласка, не думайте “один раз зроблю, запам’ятаю і далі все самостійно”. Це так НЕ працює. Треба потренуватись із підказками хоча би кілька разів. Я знаю, про що кажу 😅

Опис картинки

Розібравшись із пропорціями та формами, можна переходити до створення власних персонажів.
Спершу – ідея. Я вирішила намалювати матір із дочкою в українському національному вбранні, що чекають на повернення своїх захисників. Використовуючи інформацію, отриману на попередньому етапі, я намалювала їх обох у потрібних позах.

Опис картинки

Тепер варіанти одягу. Тут теж звертайте увагу на особливості стилю – укрупнені деталі або дрібні, їх кількість, наявність чи відсутність узорів, товщина країв та інше.
Для двох та більше персонажів у композиції працює наступне правило – вони не лише мають цікаво виглядати самостійно, але й добре поєднуватись та доповнювати одне одного.

Опис картинки

Коли скетч готовий, можна переходити до чистового лайну. Якщо він, звісно, потрібен для обраного стилю. Та й навіть якщо не потрібен, але ви любите лайн – хто вас зупинить? 😉
До того ж, особисто мені лайн допомагає визначитись із деталями та узорами.

Опис картинки

Тепер черга кольору. Повертаємось до нашої таблички і рефів 🙂
Звертати увагу треба на наступне: на скільки різноманітна палітра кожного персонажа, які використовуються кольори (яскраві, пастельні, виключно темні), чи є яскраві акценти, чи допускається використання чорного та інше.
Записавши необхідні спостереження та підібравши відносно до цього правильну палітру, можна робити кольорові варіанти.
Для Нордгарду використовується всього кілька кольорів на кожного персонажа, серед яких частіше за все лише один домінуючий. Це обумовлено тим, що у грі кожен з цих героїв є представником власного клану та має нести у своєму дизайні його колір.
Сама палітра не дуже яскрава. Кольори приємні та не “ріжуть” око.

Опис картинки

І, нарешті, поліш. Фіналізація роботи.
Тут нам теж знадобиться табличка. Будемо дивитись на спосіб, яким художники накладають об’єм у цьому стилі, якими пензлями працюють (чи видно на картинці текстурні мазки, чи вона повністю гладенька), як лягає світло, чи є рефлекси, бліки, додаткова підсвітка, сяяння певних елементів, бруд та подібне.

Опис картинки

Тут завдання – якомога точніше відтворити фінальний вигляд обраного концепта. В ідеалі на стільки, щоби можна було поставити нашого персонажа в один ряд із ігровими, показати другові і потім довго йому доводити, що то не нове DLC вийшло, а у вас скіл крутий 😁
Звучить чудово, так? Але, на справді, з першого разу не факт що вийде. І це нормально. Для хорошого результату потрібна практика. Якщо відчуваєте, що вам складно впоратись із фіналізацією свого героя в незнайомому вам стилі – тимчасово відкладіть його в бік. Візьміть вже існуючого персонажа та спробуйте перемалювати якомога ближче до оригіналу. Але цур піпеткою не тикати 😠 Підбираючи кольори “на око” набагато краще розумієш, які саме накладати та де (мені за піпетку у свій час влетіло 😅).
Ось, для прикладу, мій “стадік” (вивчення) одного з персонажів гри Dishonored на курсах з портрету. Мучилась я довго, зате результатом пишаюсь досі 😊

Опис картинки

Коли впораєтесь із полішем, все що залишиться – зробити гарний фон, який буде найбільш підходити вашому персонажу. Це, звісно, за бажанням. Але, з мого досвіду, навіть одна полоса іншого кольору (з текстуркою або узорчиком, чи без них) додає трохи привабливості фінальному зображенню.
* А якщо розійдетесь на цілий пейзаж, пам’ятайте, будь-ласка, про освітлення та тіні. Персонаж має вписуватись у своє оточення, а не стояти навпроти грін скріну 😆

Опис картинки

Ось і все.
Сподіваюсь, мій спосіб аналізу стилю згодиться вам не тільки для крутого фан-арту, але й для пошуку саме тієї роботи мрії, яку ми всі так хочемо отримати 🙂

Топ коментарі (2)

Звернути
 
kairei profile image
Kairei

Дякую за допис та поширення власного досвіду. Відчувається, що знання здобуті від старанного навчання мають свою вагу.

Звернути
 
lillymist profile image
Maryna Moroz

Дякую ) Рада, що Вам сподобалось ))

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!