Куток

Обкладинка для допису Коли клептоманія стає подвигом. Огляд Thief: The Dark Project
Олекса для Ретро Куток

Додано

Коли клептоманія стає подвигом. Огляд Thief: The Dark Project

Вступ у темряву

Середньовічне місто поглинула нічна темрява. Поки чарівники у своїх вежах звершують магічні ритуали, поки фанатики промовляють молитви великому Будівникові, поки язичники у підземеллях приносять дари на честь стародавніх богів – у цей час на полювання виходять крадії. Один з них, Гарретт – майстер-крадій. Йому не цікава політика, йому не цікаве наближення могутнього зла, йому не цікавий порятунок світу. Йому цікавий лише зміст кишень та потаємних сейфів. Його цікавить золото. Але йому судилося долею стати героєм…

«Thief The Dark Project» - це стелс-екшен у похмурому фентезійному світі, виданий у 1998 році. Починається гра, як справжній симулятор крадія. Протягом перших завдань, головному герою Гарретту потрібно залазити у маєтки чи підземелля та виносити звідти унікальні дорогоцінні речі. Кількість необхідних скарбів залежить від рівня складності. Також від рівня складності залежить чи завершиться завдання одразу після виконання усіх умов, чи потрібно буде шукати собі вихід назад. Також справжній майстер-крадій не залишає за собою трупів, тож на рівні складності «експерт» варту, або випадкову прислугу потрібно глушити влучними ударами кийка по голові.

Чому варто зануритись у цю гру

Та чи все так просто? Що ж робить гру Thief шедевром? Дві речі – детальне пропрацювання світу гри, та його дослідження.
Спочатку гравець знає тільки те, що грає за крадія на ім’я Гарретт, що це фентезі. Поступово, через дослідження рівнів гри, навколишній світ розкривається перед гравцем. В Гарретта виявляється незвичайне минуле. Він був одним з Хранителів – таємної організації, що підтримує рівновагу у світі, та слідує пророцтвам долі.
Але Гарретт покинув Хранителів «не через малу дурість власних бажань, а через велику дурість гніву».

Читаючи записи та книги, що можна зустріти на рівнях, слухаючи розмови варти або челяді, гравець відкриває для себе все нові факти. Так відомий аристократ виявляється замішаним у корупції, багатий колекціонер збирає стародавні артефакти не просто заради власного задоволення, а згідно з певним задумом. А благочестиві віруючі у Будівника цілком здатні закатувати «єретиків», що потрапили до їх рук.
Втім, не тільки дослідження, але і здатність гравця дочекатися зручної миті, винирнути з тіні та тюкнути чергового вартового по голові, теж є важливим аспектом гри.

Опис картинки

Крадій не йде на справу з порожніми руками

Що ж ми маємо в арсеналі нашого головного героя?
Перш за все, це кийок. За його допомогою Гарретт глушить вартових та незручних свідків, щоб далі відтягнути їх кудись у темряву.
Для «спілкування» з тваринами та потворами (це ж фентезі, пам’ятаєте?) існує меч.
Але найголовнішим інструментом Гарретта є лук.

До лука існує декілька видів стріл - водяна (здатна загасити факел на відстані), мохова (глушить звук від кроків на "гучних" поверхнях. Таких, наприклад, як металеві плити. Так вже в 1998 році супротивники здатні почути Гарретта, якщо гравець буде занадто незграбним), вогняна (крім великої убивчої сили, згодиться для вирішення деяких загадок, коли потрібно щось запалити), мотузкова (напевно, Thief перша гра, де можна запустити мотузкову стрілу у дерев’яну балку та потім піднятися по мотузці, як в кращих фільмах про Робіна Гуда), та газова (це BFG-9000 світу Thief, дуже рідкісна стріла, що здатна вирубати одразу декілька живих цілей на відстані).
Також є свята вода, яка зробить з водяної стріли – святу водяну стрілу, що дуже знадобиться при зустрічі з живими мерцями (без зомбі фентезі – не фентезі).
Про різні відмички та світові гранати вже не будемо згадувати, це класичний набір поважаючого себе крадія.

З таким арсеналом Гарретту доведеться пройти через 12 (15 у Gold-виданні гри) завдань, які проведуть головного героя через маєтки, копальні, темниці, підземелля, каналізацію (sic!) та багато-багато іншого.

Опис картинки

А що ж там у Gold-виданні? Порада для сучасного гравця

Іноді рівні гри будуть заплутаними, іноді вони будуть складними, іноді вони будуть навіть лячними. Але досліджувати їх буде майже завжди цікаво. Чому майже? Тому що, відверто кажучи, мені не подобаються нові рівні, що вплетені у сюжет в Gold-виданні гри. Вони майже нічого не додають до світу, переобтяжені, та один з них майже повністю проходить в каналізації. Єдиний додатковий рівень з Gold-видання, який я вважаю гарним – це рівень з оперою. Він дійсно крутий.

Хоча спершу здається, що «справи» Гарретта не пов’язані між собою, та згодом починають виникати певні зв’язки, які під кінець перетворюються у єдину важливу мету.

«Це все добре, – промовить читач – та гра вже стара. Чи можна її якось покращити?»

Можна. Потрібно встановити на неї спеціальний патч під назвою TFix 1.27. Цей патч дозволяє запустити гру на сучасних системах. Також він додає субтитри до відеороликів між завданнями. Дивитись ці відеоролики-брифінги, окреме задоволення оскільки Гарретта дуже добре озвучено актором озвучення Стівеном Расселом. Іноді Гарретт-Рассел дозволяє собі в’їдливі коментарі і під час проходження рівнів у грі.

Також Thief можна візуально покращити встановивши Thief HDmod, що містить пакет нових текстур високої якості. Спочатку він мені сподобався, але потім здалося, що нові текстури вибиваються з загального настрою гри. До того ж моделі персонажів не стають кращими, тому старі моделі на тлі нових текстур виглядають… дивно.

Крадій не каже "прощавай"

«Thief The Dark Project» містить в собі все, що потрібно для чудової гри – харизматичного антигероя, великі деталізовані рівні, що винагороджують гравця за дослідження, та незвичайний світ гри, де середньовічне фентезі застигло на порозі індустріалізації.

Можливо ми ще потрапимо у цей світ наступного разу. Коли настане світанок «Ери Металу».

Топ коментарі (13)

Звернути
 
lysandus profile image
Kir

Чудова стаття, проте мені хотілося б більше скріншотів, в своїх оглядах я їх роблю здебільшого самостійно.

По-друге хотілося б розбиття на розділи) а то, якщо поглянути здалеку, може виглядати перемішаними абзацами, але то скоріше моє особисте.

Загалом, я стараюся максимально уникати спойлерів по сюжету, роблячи це між іншим. Але у тебе вийшло привідкрити завісу: мені цікаво почитати ці всі книги і записки. Думаю, це те, що дало мені ідею для нових оглядів, зокрема, того, що пишеться зараз.

Звернути
 
piligrim profile image
Олекса

Дякую! Справа в тому, що і Thief. і System Shock я проходив минулого місяця, коли цього сайту ще не було. Я не знав, що буду писати на них огляди, тому не робив скріншоти). Надалі скріншоти дійсно будуть моїми.
Розбиття на розділи - гарна ідея, спробую).

Звернути
 
lysandus profile image
Kir

Тоді до скрінів питань в мене жодних, особисто я для Даґерфолу спеціально завантажував гру, відкопував сейв, лише щоб зробити скріни)

Крім того, що ти думаєш щодо kutok.io/retrokutok? Доєднуєшся?

Тред Тред
 
piligrim profile image
Олекса

Вже доєднався).
Я б теж відкопав би сейв з задоволенням, якби було що відкопувати)).
Розбив огляд на підзаголовки, дійсно стало краще. Дякую за пораду!

Тред Тред
 
lysandus profile image
Kir

Якщо ти вже пишеш про олдскул, то можеш доєднатися як автор, за кодом. Якщо коротко, заходиш у вкладку "проєкт", там є створити і доєднатися. Останнє тобі і треба, просто вводиш нижчеподаний код, коли увійдеш, я його поміняю.

3ab5abe51fcbb409a93f57311d3bc7860d55cda11ad4717b941e5b522256ecc431560458f1ee73106adee8bc9a04caf7d778

Тред Тред
 
piligrim profile image
Олекса

Доєднався)

Тред Тред
 
lysandus profile image
Kir

Радий бачити) а то я вже туторіал цілий зі стрілочками зробив) пропоную тепер всі статті перевести в проєкт, теж показати, як?

Тред Тред
 
piligrim profile image
Олекса

Так, було б добре, бо сам я щось не бачу)

Тред Тред
 
lysandus profile image
Kir
  1. Image description

  2. Image description

  3. Image description

Тред Тред
 
piligrim profile image
Олекса

Переніс статті, дякую) Намагатимуся робити більш-менш постійний вклад у спільноту)

Тред Тред
 
lysandus profile image
Kir

Я цей проєкт створив здебільшого для того, щоб статті були зібрані в одному місці, але і розбудовувати спільноту буде зовсім не зайвим) принаймні, перші члени є, і навіть ті, хто в житті не чув про більшість олдскулу, можуть зацікавитися цим

Звернути
 
zhenyarock profile image
zhenyarock

Завжди були проблеми з ретро іграми, бо в додаткових матеріалах про сюжет дізнаюся більше ніж з гри. Хоча Крадій взагалі не відрізняється доступністю до гравців. Моє знайомство почалося з Мертвих тіней, і хоча це і вже доволі комофртна гра, я все одно не міг в неї грати... ну малий був, тяжко воно давалося =) але враження склалося виключно позитивне, тому через роки вирішив повернутися до серії і чомусь обрав саме першу частину. І що я хочу сказати - навіть у більш зрілому віці грати було не просто, частенько доводилося заглядати до посібників. А слідкувати за сюжетом взагалі не виходило, бо як тільки бачу брифінг вся увага на цілі зосереджується)))

Звернути
 
piligrim profile image
Олекса

З приводу доступності погоджуюсь. Сам "Крадія" подолав повністю не с першого разу, та навіть не п'ятого.

Але, чесно кажучи, перша і друга частина "Крадія" мені подобаються набагато більше ніж Deadly Shadows. Можливо колись зроблю огляд на неї, але якщо коротко мої головні претензії це:

  • Маленькі рівні, з підвантаженням між ними (я знаю про неофіційний патч, який прибирає цю проблему, але кажуть, що він теж має проблеми та баги)
  • На рівні складності "експерт" треба збирати 90% золота на місіях. В попередніх частинах це було десь 70%. Був випадок, коли виконав усі завдання на місії за півгодини, а потім ще 40 хвилин бігав туди-сюди і шукав останній золотий кубок. Ну це занадто...
Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!