Куток

Обкладинка для допису DOOM (2005) або Ця екранізація проклята (is DOOMed)
Antichrist in Jeans
Antichrist in Jeans

Додано

DOOM (2005) або Ця екранізація проклята (is DOOMed)

Нещодавно улюбленій багатьма грі, яка власне і реформувала жанр шутерів від першої особи (майже що двічі), виповнилося 30 років. За цей час було багато - і успішні перші дві гри, і дещо сумнівна третя, і мегаперезапуск у 2016-му (без дописування цифри 4 наприкінці) і Doom Eternal як пряме продовження останньої. Але поговорити сьогодні хочу про ще одну сторінку історії франшизи - а саме досить невдалу спробу екранізації, яка проте дала поштовх кільком кар'єрам. Що воно таке було, навіщо і як - далі.

Опис картинки

Джон видивляється мутантів.

Сюжет
Фільм базується на основній грі 1993-го року, але не повторює її. Так, тут є Марс, піхотинці, "демони" та навіть майбутній Думґай Джон Ґрімм (що не є канонічним, але там взагалі плутанина, бо в різних джерелах його називали і Флінном Таґґардом, і Джоном Кейном, і навіть Б. Дж. Блазковічем) у виконанні Карла Урбана. Також із помітних персонажів є сержант Махонін, зіграний Двейном Джонсоном.
Сама ж історія починається на Землі, де знайшли портал на Марс, ну і відповідно після атаки на лабораторію UAC відрядили групу з 8 військових, щоб навести з усім лад. Зрозуміло, що з того нічого не вийшло, от тільки стрічка замість переходу до повноцінного екшн-бойовика чомусь спробувала пограти у драму. Тут і сестра головного героя, і якісь махінації з хромосомами, і елементи сай-фай трилера, які не дуже вписуються у всесвіт франшизи. Тут навіть взяли найгірше із третьої гри і спробували продати фанатам, однак воно ЧОМУСЬ тим не сподобалося.

Опис картинки

У Скелі тоді ще було волосся.

Біда полягає й у антагоністах. Бо якщо гра чисто про винищення демонів, зомбі та іншої нечисті, то тут чомусь мутанти і все з ними пов'язане. Плот-твіст (який таки більше на Quake подібний чомусь) теж ніяк не рятує. І навіть цього замало. Якщо змінити назву на якісь "Mutants Attack on Mars" - не зміниться приблизно нічого. Варто, звичайно, зазначити, що ігри на той момент були не про історію, і там це все подавалося незначними шматками лору (що суттєво змінилося у версії 2016-го), але автори стрічки спробували придумати щось своє у стилі вільного переказу, і в них не вийшло. Тому діалоги виглядають сумбурно, якоїсь повноцінної логіки теж немає, та й фінал дещо змазаний. Здавалося б, на цьому рев'ю можна завершувати, але є ще кілька моментів.

Аудіо
На диво, тут все ок. У нас хороший саундтрек від Клінта Манселла плюс реміксована ним же версія пісні NIN "You Know What You Are?", навіть прикольно зроблена, раджу послухати.
Та й звукове оформлення в цілому доволі адекватне, вистачає і звуків стрільби, і інших ефектів. Решта просто норм.

Та сама 4-хвилинна сцена

Візуал
Тут у мене дещо двояке відношення, бо ми маємо дуже дешевий дизайн станції, більшості ворогів, ефектів.
І в той же ж час є настільки трешева, що аж геніальна сцена, де Ґрімм під кінець фільму прокидається і кілька хвилин підряд винищує різну мерзоту від першої особи у коридорах та кімнатах лабораторії. Це не рятує фільм, однак варте перегляду, на відміну від усього іншого. Чесно, якщо б викинути половину непотрібних діалогів і додати подібного екшну - стрічка б суттєво виграла, проте це і роздуло б і так немалий бюджет. Так що маємо те, що маємо.

Опис картинки

Якщо це й було початковою ідеєю, то авторів вистачило ненадовго. А бюджету - ще на менше.

Ідея та втілення
Doom був мегахітом ще на момент виходу другої частини у 94-му році, і з того часу Голівуд не раз облизувався на цю франшизу. Universal Pictures навіть отримала права на екранізацію. Однак, реалізації постійно щось заважало - то звинувачення гри у трагедії в Колумбіні у 99-му, то відсутність продюсера, то багаторазові переписування сценарію.
Та й із головною роллю теж не могли визначитися. Спочатку планували задіяти Арні, але після третього Термінатора той занявся більше політичною кар'єрою. Він Дізель теж відмовився, бо в нього саме пішов зліт після XXX та Хронік Ріддіка. А Двейн Джонсон відмовився від головної ролі, все ж знявшись у фільмі, бо тоді був початок його голівудської кар'єри, і повністю відмовлятися від хороших гонорарів було б дурістю.
Так на роль Ґрімма взяли Урбана, який мав кілька помітних ролей (у Володарі Кілець, вже згаданому другому Ріддіку та Кораблі-привиді), але загалом був більше телевізійним актором з далекої Нової Зеландії.
І от проєкт із дуже немалим на той час бюджетом у 60-70 мільйонів доларів (проте до повноцінних стомільйонних+ блокбастерів все одно не дотягував), відомою франшизою в основі, і абсолютно реальним пеклом у знімальному процесі зі зміною режисера у процесі...стала повноцінною касовою бомбою, не зібравши навіть потраченого на створення. Чому - в наступному розділі.

Опис картинки

Так, все настільки погано.

Рейтинги та сприйняття
Якщо imdb ще "щедрий" на 5.2/10, то томати ставлять куди більш реальні 18%/34%.
Основні проблеми три:

  • відсутність новизни. Фактично це ще одна "Обитель зла" (перші дві частини, які вийшли напередодні, були дешевшими і більш вдалими у плані атмосфери, що зазначали як тоді, так і зараз), яку чомусь назвали Думом і зверху приклеїли дуже, дуже погано написаний сюжет. Як для фільму категорії B - воно ще б могло спрацювати, але як для повноцінного блокбастера - ні;
  • відсутність адекватного задуму. Якщо б стрічка робилася чітко під фанатів - то дуже дивно замінювати там і так не надто роздутий лор гри на казна-що. Якщо на нових глядачів - то навіщо так асоціюватися з грою. Та й трейлер вводив в оману, бо з нього виглядало, що ми матимемо повноцінний екшн-хоррор, а на ділі цього у стрічці від сили хвилин 15-20, решту ж часу займають абсолютно непотрібні діалоги та різні деталі, які взагалі не впливають на фінал;
  • відсутність власне Doom'у. У фільмі планувалися і Какодемон, і Арчвайл, і арка пекла, але це все нагло вирізали заради економії бюджету, а сценарій ще раз переписали. На що конкретно пішло 70 мільйонів - невідомо й досі. Як пізніше підсумував Джонсон, це була цікава "спроба і поразка" зробити хорошу ігрову адаптацію, яка в результаті стала інструкцією щодо того, як НЕ ТРЕБА робити.

Опис картинки

Зате тут була BFG, ну хоч щось.

Висновок
Doom - настільки нішевий і прохідний фільм, наскільки можна уявити. У нього немає "душі" гри, навіть базові речі там переписані і заграфоманені до повного невпізнання.
З хорошого - ми маємо двох солідних тепер вже акторів, які чомусь та й навчилися, хоч то й не найкращий був досвід. Так, прокляття ігроекранізацій ще довгий час висіло над режисерами, але на сьогодні ми вже маємо і Маріо, і Соніка, навіть Детектива Пікачу (не кажучи вже про Каслванію та інші дрібніші проєкти у форматі серіалів та аніме), які дають віру у те, що колись ми отримаємо справжній Дум. Можна навіть повернути того ж Урбана, бо у старому фільму проблема була далеко не в акторах.
Я не раджу цей фільм до перегляду, але якщо якось розбере ностальгія за старими трешовенькими бойовичками - на вечір згодиться.

Поки не забув - є ще фільм 2019-го року Doom: Annihilation. Дехто каже, що він кращий від версії 2005-го, але збори у менше 100 тисяч доларів ставлять це під сумнів.

Це було #lazyreview
І може наступного разу буде щось краще.

Топ коментарі (2)

Звернути
 
ternox profile image
Ternox

Нічо не знаю, свого часу він мені подобався і я його дивився навіть не один раз 😁.
Сцена з шутером від першої особи запам'яталися надовго.

Мені просто здавалося що фільм наче екранізація у стилі третього думу, якось вони вже дуже схожі вийшли за атмосферою, хоча скоріш за все це сталося випадково.

Звернути
 
antix_in_jeans profile image
Antichrist in Jeans

Все вірно, вони в останній момент вирішили перейняти стиль третього думу, тому тут стільки темряви і коридорів з поворотами, які в нормальному житті ніхто не робитиме)

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!