Куток

Обкладинка для допису Де 162 мільйони доларів, Скофілд?! Огляд The Callisto Protocol
Дарк Валерійович
Дарк Валерійович

Додано

Де 162 мільйони доларів, Скофілд?! Огляд The Callisto Protocol

Хорошу гру калом не назвуть

Опис картинки

👉 The Callisto Protocol (від лат. «кал» - обіcpaтися на релізі) це намагання Глена Скофілда винайти велосипед і другий раз створити Dead Space, але цього разу без втручання зі сторони злої ЕА. Тут хтось може заперечити, що саме новий Dead Space Скофілд не обіцяв але гра мала бути схожою і створювалась для фанатів подібних творінь. Чим же був оригінальний Dead Space? Хоррор-шутером в космосі на покинутому кораблі, де головний герой боровся за своє життя з жахливими монстрами.

Опис картинки

👉 А що таке The Callisto Protocol? По-перше, це не хорор, попри всі намагання розробників, бо геймдизайн вибудований таким чином, що вам буде складно злякатися при всьому бажанні. По-друге, це не шутер, принаймні добру третину гри, та й потім помітна ставка саме на ближній бій. І самі по собі дані аспекти не є чимось поганим, адже ідеї оригінальної гри можна було розвинути по-іншому, однак основна проблема полягає в тому, що навіть існуючі в грі системи розробники не змогли адекватно реалізувати, внаслідок чого виникає ціла купа питань.

Опис картинки

❌ Ну що, технічна частина? Я навіть не знаю, що тут можна сказати при 22% позитивних відгуків на релізі, навіть Кіберпанк не зміг так еталонно обіcpaтися. І найсмішніше ж те, що справа, можливо, дійсно не в поганій оптимізації а в тому, що хтось банально закинув не той файл в релізну версію, як це виправдовував сам Скофілд, оскільки перший патч все ж-таки пофіксив більшість проблем. Однак не всі, оскільки статери та фрізи залишилися в помірній кількості. А от баги зі зникаючими при перезавантаженні предметами, або їх провалюванням під текстури при випадінні з ворогів точно не йдуть грі на користь.

Опис картинки

А як щодо тебе, га? Заради розваги ливишся, як люди помирають? Це твій "Протокол"?

❌ Перше розчарування, яке вас чекає в грі – це її сюжет. Після короткого знайомства з головним героєм, який працює, по суті, космічним далекобійником та розвозить вантажі, нас одразу кидають в екшен, в ході якого група терористів влаштовує диверсію на кораблі і той падає на поверхню Каліпсо – супутника Юпітера, а протагоніста, разом з лідеркою терористів, одразу відправляють до в’язниці. Однак вже наступного дня у в’язниці починається якась чортівня, з’являються монстри, частина будівлі взагалі руйнується, а тому протагоніст змушений шукати шлях на волю.

Опис картинки

❌ І з цього міг би вийти непоганий сюжет, якби сценарист його прописав. Але ні, тут в нас буде загадкове минуле протагоніста, видіння як наслідок отриманого ПТСР (на що в Айзека колись пішла ціла гра про виживання, а не невдалий сценарний хід, про який сам сценарист забуває більшу частину часу) і суто утилітарна історія що зводиться до «Нам треба вибратись тому піди й відкрий он ті двері». Окремо варто виділити аудіокодеки, які замість розкриття сюжету або лору на 90% складаються з неймовірно цікавих і оригінальних записів про те, як хтось десь закрився щоб врятуватись від монстрів.

Опис картинки

Я міг би це зупинити, але не зупинив...

❌ Перша відмінність від Dead Space – дуже сильний наголос на ближньому бою, навіть після отримання вогнепальної зброї. При цьому перша третина гри це недобравлер-недослешер, де доводиться забивати всіх зустрічних ворогів спочатку кийком а потім і поліцейською палицею. Від атак можна ухилятися, однак замість таймінгів та будь-якої адекватної бойової системи нам пропонують просто по черзі натискати вправо-вліво щоб ухилитись та просто спамити натискання однієї клавіші, а якщо ви дійсно хочете не отримувати шкоду, то стійте і доджіть кожну атаку, бо в різних ворогів вони різні. Обожнюю реактивні бойові системи в хорорах.

Опис картинки

❌ Отримання вогнепальної зброї змінить ситуацію, але не сильно, до середини гри буде помітний дефіцит боєприпасів а тому в нагоді стане фішка з добиваннями – якщо довго лупцювати ворога то в нього з’явиться слабке місце куди можна вистрелити та нанести помітно більше шкоди. В той же час TCP це перша гра на моїй пам’яті, яка карає гравця за експерименти зі зброєю. Крім стартового пістолета та дробовика, що видається по сюжету, можна знайти креслення ще трьох видів зброї і створити її. От тільки загальна кількість боєприпасів, що випадають, не зміниться а просто розподілиться між наявними видами зброї.

Опис картинки

❌ І здавалося б, в чому проблема – просто переключись на іншу зброю в бою, от і все. Але є нюанс – в грі є лише дві основи для зброї і при переключенні герой буквально розбере одну зброю і збере іншу. Скільки разів за цей час йому встигнуть дати в писок? Багато. І добре, якби «опціональна» зброя була чимось унікальним, але ж ні, це буквально ще один пістолет та дробовик (штурмова гвинтівка топ) з майже такими ж характеристиками, але іншими боєприпасами, що в рамках гри з обмеженим інвентарем виглядає просто смішно.

Опис картинки

❌ Різноманітності боям додає GRP – місцевий аналог кінезису, що дозволяє притягувати предмети або ворогів і жбурляти їх. Тут вже проблема в тім, що сам GRP любить лагати і герой запросто може випустити ворога, якого щойно притягнув, навіть якщо ви цього не планували. В той же час предметів, якими можна було б жбурлятися, вкрай мало, а різні об’єкти, зіткнення ворогів з якими може бути фатальним, в половині випадків просто існують в грі, без будь-якого лорного пояснення того, для чого вони взагалі там потрібні.

Опис картинки

❌ Як хорор TCP взагалі не працює, і проблема не тільки в максимально клішованих скримерах чи заїжджених елементах, але й в логіці геймдизайнера. Герой щойно не моргнувши оком вбив перших трьох нападників в одній сцені, чому я тепер маю боятися лише одного? Або ще краще – давайте додамо в другій половині гри, коли в гравця буде чимало зброї з прокачкою, епізоди зі стелсом, де треба обходити сліпих ворогів, які і в звичайному бою непогано помирають. Ну тут гравець точно злякається. Ну і скрипти, скрипти, скрипти, кожен монстр з’являється рівно тоді, коли ви проходите невидиму точку.

Опис картинки

Якраз вчасно! Він наближається! Вцілілий!

🎬 Я бачив вже достатньо відгуків, в яких гру називають некстгеном. Якщо купа підзавантажень, «прихованих» за десятками моментів, коли герой лізе по вентиляції, чекає відкриття дверей або ж протискається в щілину це некстген, то в якому році ви живете? Туди ж йдуть деякі текстури, мильний спрайтовий вогонь і просто непрацююче відображення в одному єдиному дзеркалі за всю гру. Втім, не все так погано, дизайн локацій дійсно хороший, особливо сподобались відкриті простори планети та сніг. В той же час з дієгетичним інтерфейсом розробники трохи обіcpaлися, бо який сенс в нечитаючомуся індикаторі GRP та іншій «імерсивності» якщо в вашій грі є спливаюче навчання на весь екран із зупинкою гри?

Опис картинки

🔊 А от звуковий супровід просто чудовий, без всякої іронії. Ціла купа звуків по типу шурхоту, ревіння, чавкання і тому подібного просто прекрасно працює на атмосферу і TCP був би гарним хорором якби до цього звуку додавався б відповідний геймплей.

Опис картинки

The Callisto Protocol – це:

👌 Космічна тюрячка де відомо що роблять
👌 The Dead of Space: Part 2
👌 Зброя з Лего
👌 Звичайний похід до дантиста
👌 Справжній відьмак з двома мечами дробовиками
👌 Відключення світла виключно за графіком
👌 Пригоди звичайного кур’єра Нової Пошти
👌 Пуччі зі стандом Callisto Protocol

Опис картинки

Гра, очевидно, не повний провал, а враховуючи те, що творінь, подібних Dead Space, виходить, м’яко кажучи, мало, то як мінімум один раз пройти варто, однак, загальна кількість проблем, в основному, пов’язаних з геймдизайном, дають зрозуміти, що це зовсім не рівень оригінального DS.

Діагноз – Космос ще не був настільки мертвим


Дякую вам за увагу. Якщо зацікавились моїми роботами, то мене також можна знайти і на інших сайтах:
Ютуб
Твітер
Стім

Топ коментарі (4)

Звернути
 
bogdan profile image
Богдан

Калісто протокол дійсно не найкращий сурвайвл хоррор, хоча від другого проходження, коли вже навчився модно ухилятися від усіх атак, я отримав багато задоволення. Ближній бій прямо круто відчувається.

Але навіть усі проблеми калісто протокола не такі погані, як це уїбанське петросянство на початку огляду.

Хорошу гру калом не назвуть

The Callisto Protocol (від лат. «кал» - обіcpaтися на релізі)

Серйозно?

Звернути
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

"Серйозно?" - було моє єдине питання коли я грав на релізі.

Але навіть усі проблеми калісто протокола не такі погані, як це уїбанське петросянство на початку огляду.

Якщо автор - уїбан, то й жарти в нього відповідні.

Звернути
 
kitepz profile image
Повітряний Змій

ну жарт рілі несмак, наче щось зі Шпиля за 2005 рік

Тред Тред
 
darkprince9507_8f14f7da50 profile image
Дарк Валерійович

Я намагався підбрати щось гідне рівня гри.

Куток

Підписуйтеся на наші соціальні мережі:
Telegram
Twitter
Facebook


Тепер у нас також є Youtube канал!