Переклад статті у колумбійському журналі "Cosmocápsula" за авторством Dixon Acosta Medellín
Нещодавні фільми саги "Зоряні війни", очевидно, вдаються до ностальгії тих молодих людей, які бачили перші стрічки серії. Я пам'ятаю, що одним з моїх улюблених фільмів того часу був "Імперія завдає удару у відповідь", і одного разу я знайшов його комікс-версію, майже графічний роман (через якість і складність малюнка). Тоді я не звернув уваги на титри, тому й не знав, що виробництвом займався Ел Вільямсон, видатний графік, разом з Карлосом Гарсоною, колумбійським карикатуристом. Він також не знав, що Вільямсон мав дуже тісні стосунки з Колумбією.
Альфонсо "Ал" Вільямсон народився в Нью-Йорку в 1931 році, потім його сім'я переїхала до Колумбії, де він провів більшу частину свого дитинства і почав цікавитися мистецтвом, адже ще в США він почав брати уроки у художній школі. У Боготі йому пощастило набути справжнього просвітлення (тут цей термін набуває повного значення) як в американських коміксах, так і в тогочасних латиноамериканських коміксах, особливо мексиканської та аргентинської шкіл. У Колумбії він знайомиться з іншим молодим чоловіком, який стане майстром графічного мистецтва, іспанцем Адольфо Альварес-Буйла, чия сім'я перебувала у вигнанні, і який згодом зробить успішну кар'єру в Іспанії з такими тайтлами, як Дієго Валор, Ель Супердотадо та Яго Велоз. Дружба між ними тривала все життя.
Згодом, повернувшись до Сполучених Штатів Вільямсон познайомився з найвідомішими викладачами та художниками коміксів. Він зарекомендував себе як карикатурист та ілюстратор для видавництва EC Comics, що спеціалізується на науково-фантастичних та фентезійних темах. Він працював для видань Weird Science та Weird Fantasy, ілюструючи твори таких письменників, як Рей Бредбері та Гарлан Еллісон, а також книг Едгара Райса Берроуза. Особливо плідними були 1950ті та 1960ті роки, проте кількість не перешкоджала якості, що було визнано протягом усіє його кар'єри такими нагородами, як нагорода Національного товариства коміксів США, 7 премій Гарві та премія Вілла Еснера. З 2000го року Вільямсона включено до Зали слави індустрії коміксів.
Вільямсон завжди підтримував зв'язок з Колумбією, і не дивно, що деякі пригоди його персонажів відбувалися в цій країні, зокрема в Боготі (як у секретного агента X-9 або героїні Модесті Блейз). Мушу зізнатися, що саме під час дослідження колумбійських згадок у коміксах я випадково натрапив на Вільямсона.
У випадку з "Секретним агентом Х-9" він використовував себе як прототип. В інтерв'ю іспанській газеті "El País" він сказав, що "...мені потрібна була модель, яка не просила грошей. Коли я побачив себе в дзеркалі, я відкрив для себе цього персонажа, зняв окуляри, трохи зменшив ніс і додав м'язів". Оригінальний персонаж був створений Алексом Реймондом, графіком, який був еталоном та кумиром для Вільямсона і якого, на початку своєї кар'єри, він намагався наслідувати у своїй манері малювання.
У 80х роках Вільямсон працював над адаптаціями "Зоряних війн", разом з колумбійським ілюстратором Карлосом Гарсоном, ще одним видатним маловідомим співвітчизником, якого також варто виділити, досягнувши нового рівня визнання. В останні роки своєї творчої діяльності Вільямсон працював художником для таких великих студій, як Marvel.
Дехто все ж визнає Ела Вільямсона насамперед колумбійським, а вже потім американцем, що є приводом для нашої гордості. Дякуємо його візуальній спадщині, а через нього і всім тим художникам, які залишаються квазі-анонімними, хоча вони значною мірою відповідальні за наші найкращі години веселощів і розваг.
Останні коментарі (1)
Дякую за цікавий матеріал)