Сай-фай серіалів ще багацько, тож сьогодні на черзі Андромеда (не плутати з Mass Effect: Andromeda, хоча дещо спільне у них таки є). Але про все по порядку.
Ділан Хант намагається передати емоції, правда поки ще не впевнений, які саме.
Сюжет
У майбутньому існує така собі Співдружність систем, яка охоплює 3 галактики - нашу (Чумацький шлях), Трикутник та Андромеду. Охороною Співдружності займається Зоряна гвардія, але ворог напав ізсередини - так звані ніцшеанці (які себе ж вважають надлюдьми) підняли повстання з метою захоплення влади.
В центрі історії - корабель "Андромеда" (хто б міг подумати) і його капітан Ділан Хант у виконанні Кевіна Сорбо, якого більшість пам'ятає як Геркулеса, що навіть було обіграно в пілотному епізоді, але не суть. А от що важливо - корабель потрапив у засідку і відступив аж до горизонту подій чорної діри, і поки решта команди евакуювалася, капітан застряг у СИЛЬНО заповільненому часі, звідки його витягнуть через три сотні років. Співдружності давно немає, почалася ера занепаду, а старі вороги стали ще більш небезпечними.
Андромеда блискуча і срібляста.
Така от зав'язка. Хант із новою командою з судна "Еврика Мару" (які його й витягли, щоб розмародерити цінні технології) вибирається у зовнішній світ, де ВСЕ змінилося і далеко не в кращу сторону.
Варто відмітити, що сюжет на доволі хорошому рівні, окремі епізоди прописані дуже і дуже вдало. Сюди ж можна віднести і персонажів - вони помітно різні, у кожного якісь свої мотиви і спроби вижити. Це ж і критикувалося не раз, бо Farscape вийшов трохи раніше і мав кілька кращих особливостей подачі сюжету.
Це теж Андромеда, але щоб не плутатися, її кличуть Роммі.
Сама ідея відновлення Співдружності, наведення світового порядку і все таке - насправді хороша, у кращих традиціях раннього Star Trek'у. От тільки сприймається це суттєво гірше, в тому числі й через поганеньку акторську гру Сорбо, на фоні котрого майже всі інші виглядають як надзвичайно сильні актори. І це якось неправильно.
Пізні сезони суттєво просіли по якості сценарію, та й політики стало надто багато, якщо дивитися - то краще перші 2-3 лише.
Аудіо
Саундтрек написав канадський композитор Меттью Макколі і я насправді не знайомий з іншими його роботами. Сама музика досить агресивна, а не спокійно-епічна, як то очікуєш від подібного геройського епосу, основну тему можна прослухати ТУТ.
Інша робота над звуком ок, без особливих зауважень.
Української озвучки немає, наскільки я знаю.
А так виглядають інтер'єри, і в них не відчувається ні зручності, ні ефективності.
Візуал
Графіка як на 2000-й рік не була передовою, але й не пасла задніх. Тут гарні моделі космічних кораблів, сцени боїв і загалом космос. Що доволі посередньо поєднується з часто дешевим гримом і костюмами, які ніби передерті з Lexx (і якщо там загальна дешевизна шоу це цілком виправдовувала, то в Андромеді не дуже), а самі інтер'єри у кращому випадку дивні. Ні, були й непогані ідеї та моменти, але загалом візуал суттєво поступається більшості сай-фай серіалів того часу. Що не було би критичним, якщо б сюжет то перекривав, але чим далі - тим гірше, на жаль.
CGI багато, місцями надто багато, але картинка від того майже не виграє.
Тут використано багато ідей зі Star Trek, але навіть офіцерська форма чомусь виглядає гірше та не дуже вписується.
Ідея та втілення
Будь-який "трекі" значно краще за мене розкаже, хто такий Джин Родденберрі - батько франшизи Стартрек. І хоча його бачення розвитку світу там розійшлося ще за життя автора, але він не покинув своїх ідей, хоч ті так і не були втілені в основній серії шоу та фільмів (аж до Дискавері, який власне що має дуже схожі ідеї).
Але після смерті Родденберрі у далекому 91-му знайшлося дуже багато матеріалу, який і був використаним у Андромеді (із залученням вдови сценариста). Для допрацювання залучили Роберта Х'юїтта Вулфа, який у свій час писав і для Deep Space Nine, тобто мав хороший досвід. Він же і керував проєктом аж до середини другого сезону, коли покинув шоу. І, як пам'ятаємо з досвіду "Візитерів", таке рідко іде на користь. Так і вийшло... Сюжети стали значно гіршими, та й загальний розвиток серіалу пішов кудись не туди, що помітили і глядачі, і критики. Як розкрилося пізніше, проблема була у тому, що Вулф відмовився збільшувати важливість ролі Ханта, бо для нього цей персонаж не виглядав як те, що може продати історію.
Та й каст Сорбо виглядав дивно із самого початку, він ніколи не був аж настільки цікавим актором, а тут його потенціалу вистачило ну десь на перший сезон, далі все стало ще гірше. Не кажучи вже про конфліктність самого актора (зараз його знають як трампіста і антивакцинатора, але насправді різні дрібніші скандали постійно його супроводжували). Якщо б Сорбо/Ханта замінили іншим актором/героєм - то цілком можливо, що зараз про Андромеду знало би трохи більше людей. Але маємо те, що маємо.
Це ще дуже щедра оцінка.
Рейтинги та сприйняття
Imdb ставить 6.6/10, на томатах лише 52% глядацького рейтингу (і то з 68% у першого сезону він упав до 27% у п'ятому, так, все настільки погано).
Критикують те, що вже перелічував вище: таку собі гру Сорбо, сюжет, який із доволі цікавого почав падати на дно сай-файного простору, відсутність якогось глобального задуму, на основі чого навіть глобальні для шоу події відчувалися максимально "роялем у кущах", бо до цього нічого не підводило.
Якщо запитати середнього фаната сай-фаю про цей проєкт, то зазвичай почуєш, що то був прохідний серіал початку 2000-х, або й узагалі нічого не скажуть.
Ім'я Родденберрі змогло протримати глядачів кілька сезонів, але шоу це не врятувало.
Висновок
Андромеда - це ще один приклад провальної реалізації доволі хороших ідей. Ні, я не ідеалізую Родденберрі і вважаю, що його відсторонення від розвитку Стар Треку у свій час пішло франшизі на користь (хоча вистачало і слабких проєктів), але він умів генерувати гарні сюжети. Та й Вулф непогано це скомпонував і продовжив, от тільки бачення керівництва студії суттєво різнилося.
І от так виходить, що у серіалу немає своєї родзинки. Якщо хочеться чогось весело-трешовенького - то є Lexx, героїчне із дійсно хорошим головним героєм - Farscape (який почав виходити на рік раніше і власне й тримав більшість аудиторії тих років), краще описану політику - Babylon 5, а ще через кілька років вийшов Firefly.
Тому повторюсь, якщо дивитися - то лише перші сезони, всі 110 серій того не варті що на момент виходу, що сьогодні. Так, там все ще є класні персонажі Роммі, Ребекки, Тіра, Шеймуса та інших, але, на жаль, більшість із них так і не отримали свого розвитку, хоч і заслуговували на те.
Можливо, що колись цей сюжет ребутнуть із кращим керівництвом та акторським складом, але наразі це одна із чорних сторінок історії сучасного сай-фаю.
Це було #lazyreview
І варто би зробити якісь підсумки року, але я не те, щоб багато бачив нового. Зараз виходить другий сезон Reacher, і він доволі сильний.
Найстаріші коментарі (1)
Дуже якісна стаття. Підписка))